lördag 17 augusti 2019

Vem fasen snodde min drickyoghurt?

Tack och lov så sov jag bort det mesta av huvudvärken.

Förresten så funkade det bra med att köra dubbla madrasser i sängen.
 Det blev betydligt mjukare. 
Tåget skulle gå klockan åtta så jag hade handlat en drickyoghurt, bulle och banan att ta med på tåget. När jag kommer till kylen för att ta min drickyoghurt, så är den borta.
Men va tusan!!!!
Varför gör man så?

Hejdå Frösön och Östersund.

I vanlig ordning en bild från tåget.

Lunchpaus i Fågelsjö.

Exklusiv lunchrestaurang.

Fast det matchar vårt färdmedel.

Framme i Borlänge och det duggregnar lite, jag letar mig fram till mitt boende. När jag kommer till själva huvudgatan i centrum, den heter säkert Storgatan, så står det jättemycket folk längs med gatan.
Vad tusan står dom här för?
Dom skular nog för regnet.
Jag checkar in på hostelet och går sedan ut en sväng.
Då får jag reda på vad folk stod och väntade på.

Flera hundra mopeder av olika märke, modeller och årgångar körde i kortege fram och tillbaka på Storgatan.


Ganska högt motorljud blir det och avgaserna ligger som en slöja över hela gatan.
En ganska imponerande syn.
 
Jussi Björling står staty i Borlänge.
Finns tydligen ett museum också.

En fontän på stadens torg.

En blomsterlåda av modell större.

Det blir bara en natt i Borlänge.
Imorgon åker jag till Örebro.

Puss och kram

1 kommentar:

Eva sa...

Kommer du ihåg den lilla parken där du lärde dig att ressa och fälta? Undrar om inte Jussi Björling muséet ligger där.
Kram från kusin Eva