onsdag 26 december 2012

Annandag Jul i Skottland!

Ängel H har åkt hem idag. Det har varit härligt att ha alla änglar samlade på julafton. Det trodde jag inte när jag åkte hit. Jag känner mig så lyckligt lottad.

Det har varit jobbedag idag oxå. Ett kort pass 11-15, knappt lönt ju!
Jag fick i alla fall checkat av hur mycket jag får i bonus för sålda vouchers.
£ 90.35 = 960.40 sek, det är ungefär 14 tim jobb. Tydligen får vi den bonusen med februari lönen.
Tack för det Macdonald Inchyra Grange Hotel & Spa!

Jag har varit på bio ikväll oxå. Ängel F och Stuart var oxå med.



Life of PI
En mycket speciell film, väldigt vacker och härliga djur- och naturbilder.
Man bör ha ett öppet sinne, om man ska gå och se denna filmen.
Men helt klart sevärd.

Ja så har jag spenderat min första Julhelg i Skottland.
Det har varit en helt annan jul än vad alla mina traditioner säger.
Men inte ett dugg sämre än någon annan jul.


Men jag ska klaga lite så här på slutet av året.

OBS. Följande påhopp är skrivet med glimt i ögat och ett försök till att vara lite rolig OBS.

Nu har jag roat/oroat er i ett och ett halvt år med mina mer eller mindre dagliga uppdateringar. Jag vet att jag har många fler läsare än vad jag någonsin trott att jag skulle ha. Jag kan se statistik på hur många som läser varje dag och lite besviken är jag faktiskt på er. Det är inte många kommentarer jag får av er. Det är jätte enkelt att kommentera. Klicka på kommentar. Skriv er kommentar. Den behöver/bör inte alls vara särskilt lång. Har man ett Googlekonto använder man det som ID. Har man inte det så klickar man på anonym och kommer då ihåg att skriva namnet i kommentaren så jag vet vem det kommer ifrån. Kommentarer utan namn blir inte publicerade. ENKELT. :-)

Vid dom tillfälle när jag haft någon tävling med priser det är då jag får flest kommentarer.
Hmm, undrar varför???? 

Jag hade en gåta till er på julafton och blev inte direkt nerlusad med svar. Jag hade 126 läsare på julafton, 142 på juldagen och när jag började skriva detta inlägget hade 97 personer varit inne och läst. Jag skulle vilja påstå att dom flesta av er faktiskt kan svaret på min gåta.

Eftersom jag är enväldig dommare ändrar jag i denna stund reglerna för tävlingen.
Nu måste man kunna svaret på båda gåtorna för att vinna, och gåta nr två kommer här:

What do you call a dog that always gets into fights?

Kom igen nu och skriv era svar. Det är faktiskt er tur att ge mig någon form av underhållning. PLEASE!!





4 kommentarer:

Nenny sa...

Boxer kanske?!
=)

Ingela sa...

Inte helt hund-ra ;-)

Anonym sa...

Bull dog Eva C

Ingela sa...

Vill du ha ett vettigt svar från mig också?
I så fall gissar jag på hundens namn