lördag 29 december 2012

Motsägelse!

Dagens motsägelse går i njutningens tecken.

Den ena njutningen är så nyttig att det nästan är på gränsen till oförskämt!

Den andra njutningen är så onyttig att det borde vara förbjudet att sälja den!


Ja, jag vet att jag överdriver en smula men det är ju det som är hela poängen med motsägelser. Att hitta ytterligheterna i tillvaron och göra nåt med dom.
Va fasen nu blev jag ju nästan djup!


Mitt otroligt nyttiga och goda fröbrod!
Innehåller: Sesamfrö, linfrö, solroskärnor, mald mandel, ägg, creme fraiche, olja och bakpulver.
Mmmm, yummie med philadelphiaost, salami och brieost på.



En hel kartong otroligt onyttiga och goda äkta Belgiska sjöhästar.
Innehåller: Socker, hasselnötter, mjölkpulver, kakaosmör, kakaomassa, emulgeringsmedel och vaniljarom.
Mmmm, yummi att äta precis när som helst.


För säkerhets skull har jag avslutat lördagen med en motsägelse till.

Vuxen - Barnfilm


Den tecknade filmen om hur Santa Claus, Easter Bunny, Tooth Fairy, Sandman och Jack Frost räddar alla världens barnen från Bogeyman (mardrömmar).

Jag såg den i 3D och den var riktigt bra, lite läskig på vissa ställe och lite ledsam på andra ställe. Helt klart sevärd.  


På nyårsdagen tänker jag berätta dom rätta svaren på gåtorna.
Än finns det chans att vinna, men kom ihåg att man måste svara rätt på båda gåtorna en från Julafton och en från Juldagen.
Kom igen nu då!











1 kommentar:

Anonym sa...

Svar på gåta ett - utsidan Eva C