onsdag 12 december 2012

Som om det inte räckte!

Mitt i all uppståndelse med rumsnycklar och badrockar, väskor och handukar så lyckades rörmockaren med konsstycket att koppla fel på nåt vis så att vi blev utan vatten i två timmar i går kväll. Vilket betydde att ingen kunde duscha, gå på toa eller fylla på vattenflaskor.
Så nu börjar vi snacka kaos på riktigt. Tur att man är en lugn och stabil person :-)

Som tur var så var det bara vår del av hotellet som blev drabbat så det var bara att gå till köket och hämta bringare med vatten. Det var den lätta delen. Hyffsat enkelt var det oxå med toalettbesöken, det finns som tur är toaletter i närheten av restaurangen så vi fick skicka dom dit. I badrockar och badskor gjorde dom ett ganska pikant inslag i matsalen. Det var betydligt värre med duscharna, ganska många löste det på ett som dom trodde diskret sätt. Dom badade i poolen helt enkelt och trodde att ingen skulle fatta att det blev istället för dusch :-) Vi brydde oss inte så mycket för kl. var sju och vi stänger ju tio. Poolen städas och renas under natten, en extra dos klor innan hemgång så är den ren och fin igen på morgonen.

Skottarna i allmänhet är väldigt humoristiska och lättsamma. Man kan skoja rätt rejält med dom, men man får oxå räkna med att få tillbaka av samma mynt.

När jag gick för att göra pooltestet kl. åtta kallade Jack på mig. Jack är en äldre gentleman närmare 80 år skulle jag tro. Han är väldigt trevlig och väldigt rolig. Han låg i poolen och plaskade omkring och ropade på mig när jag passerade.
Hela den här dialogen hålls med glimten i ögat.
- Marie, can you come here for a minute?
- No problem, what can I do for you Jack?
- Can you bring us a bucket with water and some mugs? We are dying of thirst in here.
- I'm not sure. I'll go and check if thats impossible.
Jag går ut i receptionen och frågar om vi kan ta en kanna med vatten och några muggar till poolen. (I bastudelen finns nämnligen en drickafontän, så dom är vana att komma till vatten i poolområdet, men just nu funkar ju inte den heller så klart). Men jag får till svar att vi kan inte göra det för då får vi gå och städa muggar överallt sen. Okej, det låter vettigt, så jag går tillbaka till Jack.
- I'm sorry Jack, I'm not allowed to do that. So you have to survive without water.
- Okey Marie, I accept that. But can you at least have a glas of wine ready for me when I'm done here.
- I'm sorry again Jack, I can't do that either. But there is one thing I can do.
- Allright, whats that?
- I can do a cancan show for you.
Jack skrattar och säger sen med ett stort leende.
- Don't you think that you are too old to do a cancan show.
- Haha, you are probably right. I would probably just hurt myself. For everybodys safety I go and do the pooltest.
- You know Marie, you are a really fun and nice girl. When I think about it, you would probably do an excellent cancan show.
- Thanks Jack!

Antagligen har han rätt, man bör nog inte göra en cancan show när man är nästan femtio år :-)

Om ni inte förstår min "engelska" så går det att översätta på Google Translate.

Inga kommentarer: