torsdag 13 december 2012

Dagens fundering!

Idag har en stor stor stor stor lättnad lyfts från mina axlar. En tyngd som jag inte kunnat påverka själv, och det är dom värsta av alla. Jag säger ju ofta att vi styr själv över våra beslut och det vidhåller jag. Men vissa konsekvenser av beslut vi tagit är inte alltid lika lätta att styra över. Och den här konsekvensen hade jag inte räknat med när jag tog beslutet.

Så dagens fundering är:

* Ska jag berätta för omgivningen d.v.s. mina läsare om konsekvensen av mitt beslut?
* Om jag gör det, då kommer jag att hänga ut någon offentligt!
* Är det schysst eller sjunker jag lika lågt då?
* Vill jag verkligen göra det och kommer där att bli nya konsekvenser av mitt handlande?
* Kommer jag att må bra och njuta av att berätta?

Dagens svar är:

* JA, jag ska berätta för mina läsare!
* JA, det blir en offentlig hängning!
* JA, det känns inte mer än rättvist och jag kommer att hålla mig flytande!
* JA, jag vill göra det och blir där nya onsekvenser så får jag väl ta tag i dom då!
' JA, jag kommer att må så jäkla bra och ska njuta av varje bokstav jag skiver!

Jag berättade för ett tag sedan om en energi tjuv utan att berätta om vem energi tjuven var. 
Så det gör jag nu, håll i er här kommer det:

VD:n på Sportlife ( numera heter dom Nordic Wellness ) precis som om det skulle göra nån skillnad att dom bytt namn. Dom är fortfarande samma ruttna, usla företag.
Jag sålde ju som bekant min versamhet och när jag tog beslutet att låta Sportlife ta över så verkade det som ett bra beslut. Jag blev lovad att versamheten skulle fortsätta som vanligt och att allt bara skulle rulla på. Det har inte blivit så, men det är inte det jag beklagar mig över. Det jag beklagar mig över och som har varit en tyngd på mina axlar är:
Jag har inte fått mina (Corpus) pengar förrän idag. 3 mån och 13 dagar för sent. Det har varit den ena mer usla undanflykten än den andra, jag har säkert skickat 20 mail som förblivit obesvarade, minst lika många SMS och för att inte tala om meddelande på telefonsvararen.
Inte förrän jag fick tag i Sverige ansvarig för en månad sedan började det hända något. Så idag äntligen kom ett mail att nu finns pengarna på Corpus konto. Gissa om jag svarade meddetsamma och tackade tusen gånger. NEJ!!!!!!!!
Det gjorde jag inte och tänker inte göra det heller.

Pengarna är inte på något sätt mina utan det är Corpus pengar, pengar som behövs för att företaget inte ska gå i konkurs. Corpus är ett aktiebolag och då kan man inte bara lägga ner och avsluta det som man gör med en enskild firma. Man får dras med det i minst tio år innan man kan lägga ner. Det finns fortfarande utgifter, men inga inkomster och det är det pengarna från Sportlife ska täcka. 

Jag skulle kunna skriva hur mycket till som helst om skitföretaget Sportlife.
Men det gör jag inte.

Jag känner mig faktiskt nöjd nu, jag har fått kräka av mig lite och det känns bra.

Så nu kan jag på riktigt njuta av mitt liv och se fram emot en jul i Skottland tillsammans med mina änglar, en svärson och en blivande sådan :-)
Jag kommer så klart att sakna mina föräldrar och min syster och hennes familj till jul. Men dom får jag ju träffa i januari så då har jag det att se fram emot efter jul.
Då ska jag oxå på några timmar hinna träffa så många av er som önskar se mig en stund.

Ta mej tusan, jag säger det redan.
Och kommer antagligen att säga det några gånger till.






3 kommentarer:

Nenny sa...

Men åhh vad drygt när det inte funkar som det ska och folk drar ut på saker.
Men tur att det ordnat upp sig så långt i alla fall. Hoppas verkligen inte att du får dras med sånt i 10 år.

Njut nu i Skottland!
=)

Rälle sa...

Ibland är det så här korkat, men du borde ha kontaktat den viktiga personen tidgare och tryckt på, dock inte så lätt när man som du flytta ut ur vårt vackra land, kyla och snö, men enligt vädret i Skottland, busväder på gång.
Nu är det bara att gilla läget och njuta av livet.
För det gör jag.
Kram
Gia (kanske ses vi i Sverige)

Marie sa...

Jag kan försäkra dig Gia om att det hade inte spelat någon som helst roll om jag befunnit mig i Sverige eller på andra sidan jordklotet. Svarar man inte på mail eller telefon så kvittar det om man så är grannar. Och vem kan vara viktigare än VD:n själv? Jag har legat på sedan dag ett.