måndag 31 december 2012

Hogmanay!

Årets sista inlägg börjar med en språklektion.
Nyårsafton = Svenska
New Year's Eve = Engelska
Saint-Sylvestre = Franska
Nytårsaften = Danska
Szilveszter = Ungerska
Oiche Chinn Bliana = Irländska
Nos Galan = Walesiska
Hogmanay = Skotska

Svenska, Danska, Franska, Engelska och till och med Ungerska låter förståligt och vettigt.

Men kolla Irlänska, Walesiska och Skottska orden ;-) och då sägs det att man faktiskt pratar Engelska i dom länderna. Tänk på det!

Så här på årets sista dag vill jag passa på att önska er alla ett riktigt härligt år 2013.


Ta vara på möjligheterna som dyker upp.
Gör något varje dag som gör att just den dagen blir unik.
Le mot någon och du får ett leende tillbaka.

" Det är aldrig försent att få ett minne för livet "


Tack alla ni som läser och följer mig på bloggen.

Nu ska jag iväg till mitt arbete för årets sista arbetsdag 12-20.
Ska jag vara helt ärlig så har jag fortfarande inte riktigt fattat att jag faktiskt bor och arbetar i ett annat land. Men jag har kommit fram till att antagligen är det så för att jag trivs så otroligt bra och känner att jag är hemma.

Gott Nytt År!

3 kommentarer:

Nenny sa...

Gott nytt!
=)
Kram

Malin Andersson sa...

Fin blogg du har. Gott Nytt År!!!

Jan Olof sa...

Gott Nytt År Marie!
Fortsätt blogga trots att vi läsare är något seeeeega med att kommentera.
Kram!