söndag 2 december 2012

Juletid, stilla ro och frid!

Första advendt idag.
Då är det till att tända första ljuset i staken.
Vi har ingen stake så det blev en annan variant, minst lika fin.
Tycker jag i alla fall.




Vi har inga bra fönsterkarmar att ha ljusstakar i så vi bestämde oss för en liten gran istället.



Söt va!
Jag tog inte många prylar med mig när jag flytta hit,
men min fina julgransmatta fick åka med.
En julgransmatta som min käre far har sytt.
Den passa perfekt om jag vek den dubbel :-)


Ett par rejäla promenader har jag oxå hunnit med idag.
Det blev inte en massa kortgraferande idag, men en bild på våra fina "berg" ska jag bjuda er på i alla fall. Vi har ingen snö på marken som ni har i Sverige, men på Ochil Hills ligger där snö.


Tyvärr var den jäkla masten i vägen hur jag än gjorde.
Men se bakom den och ni ser våra fina berg som vi kan se från hela Falkirk.


Det blev ingen bio idag utan jag valde att titta på en DVD i stället.
DVD:n från ängel S och skotte D bröllop.
Det var helt otroligt att uppleva hela bröllopet igen.
Den här gången var det bara att låta tårarna flöda fritt. Glädjetårar! 
I soffan behöver man inte hålla igen eller försöka behärska sig.


Det underbart vackra brudparet!






Inga kommentarer: