fredag 7 december 2012

Tre beslut tagna!

För ett halvår sedan hade det vatt omöjligt för mig att säga det här. Det hade rent av varit tänstefel och direkt brottsligt. Mycket olämpligt, regelvidrigt och oproffsigt.

Men nu kan jag säga det utan att det har det minsta betydelse, nu är det bara en av mina åsikter som så många andra jag har. Något som jag tycker och det påverkar inte någon annan.

Jag gillar INTE Body Pump. Jag har verkligen försökt.
* Jag har gått för bästa instruktören (ängel F)
* Jag gillar musiken, den är medryckande och bra träningsmusik. MEN.
* Jag har provat olika tider på dygnet ( utom mitt i natten då förstås )
* Jag har provat att lägga på mycket vikt.
* Jag har provat att ha mindre vikt.
Ja, jag har verkligen försökt att gilla det.

Så mitt första beslut som jag tagit idag är att strunta i Body Pump och se till att styrketräna på egen hand. Det är så korkat för jag har fri tillgång till träning på jobbet och till ett mycket reducerat pris på Fridas jobb.
Finns det några ursäkter då?
NÄ!!!!!! egentligen inte, men den jag använt för mig själv är: Att när det är gratis så blir det liksom inte av till nån reda.

Mitt andra beslut är att varje gång jag tränar ska jag lägga £2 i en sparbössa och dom pengarna ska jag spara till min semester. Nu jäklar ska här sparas pengar. För helt plötsligt blev träningen inte gratis längre och något man betalar för måste ju utnyttjas.
Ja, ja, ja, jag vet. It make no sense, but so what! För mig makar det sense och det är det viktigaste :-)

Mitt tredje beslut är att börja skriva ut förnamnen på människorna jag nämner i mina inlägg. Några har sagt att det är svårt att hålla reda på skotte hit och skotte dit, och någon har undrat om det är en massa karlar som jag träffar. Det kan jag försäkra er om att det INTE är.

Nu ska jag tända ljusen och luta mig tillbaka och läsa de sista kapitlen i min bok så jag kan börja på The Casual Vacancy. Ängel F har åkt en sväng till Sverige så jag har hela lägenheten för mig själv i fem dagar :-)

Inga kommentarer: