söndag 16 december 2012

Lussekatter på Skottska!

Idag har jag och ängel F bakat lussekatter. Hon har bakat sina som måste va både gluten och laktos fria. Jag bakade vanliga, fast jag hade hjälp med att göra "mina". Ängel F hade berättat för Stuart om våra lussekatter och han tyckte att det lät spännande. Så då tyckte F att vi skulle baka sådana. Eftersom hennes deg är nästan omöjlig att hantera så fick Stuart hjälpa mig istället.

Det var bara att röra för hand.
Jag lämna min hushållsassistent kvar i Sverige.
Men den här assistenten dög den oxå ;-)


Rulla dom först i handen!


Sen på på bakbordet!



och vips så blev det svenska lussekatter 
bakade av en skotte.

Han tyckte att dom var jättegoda,
men vilka nybakade lussekatter är inte det? 

Nu ligger ett gäng i frysen och väntar på att ängel H ska komma och äta upp dom! 


1 kommentar:

allram/ Jenni sa...

Mumsigt värre. Jag älskar oxå lussekatter och mina ligger "inlåsta" i frysen. Perfekta med lite glögg till... nu blev jag ju sugen.. F-n.