tisdag 4 december 2012

Jodå! Det kan man visst!

Ett välkännt uttryck är ju " Man kan inte lära gamla hundar sitta" Men då säger jag 
-Det kan man visst! Jag är ett levande bevis på det.
I juni skrev jag två inlägg om att göra saker som man verkligen vill göra och inte skjuta upp dom till nån annan dag eller månad eller rent av nåt annar år. Ja, jag vet att det finns omständigheter som gör att man inte bara kan tänka på sig själv och göra precis det man vill hela tiden. Men hur man än ser på det så består livet av en massa val och dom allra flesta har man faktiskt möjlighet att påverka så att dom passar en. Solklart eller hur?

Jaha Marie, vad har nu det med hundar att göra?

Jo, i mina inlägg i juni skrev jag bl.a. att jag skulle vilja sova till mer än kl. fem på morgonen men att jag sällan lyckades med det. Jag har alltid varit morgonpigg och när jag har vaknat så har jag vaknat och inte kunnat somna om, oavsett om klockan varit fyra eller sex.
Haha, det problemet har jag inte längre. jag vaknar sällan före halv åtta och ofta är klockan närmare halv nio när jag slår upp dom blå.
Jag har några olika teorier om vad det kan bero på:
* En kan ju såklart vara åldern, men det stämmer inte riktigt för man brukar ju sova mindre ju äldre man blir. Har jag hört i alla fall.
* Det kan ju oxå bero på min fina säng med mitt stora härliga täcke. Men det är tveksamt för jag har alltid haft bra säng och gott täcke.
* En annan teori är miljöbytet och att jag har gjort mig av med en massa måsten.
* Fast den mest troliga är att jag jobbar nästan bara kvällar och behöver bara ställa klockan 1-2 dagar i veckan. Den teorin tror jag mest på själv :-)

Nu kan säkert nån tycka att det skulle va trist att bara jobba kväll, men för mig är det perfekt. Då är jag ju ledig hela dan och kan göra det jag vill på dan. Som att sova så länge jag vill, gå hur långa promenader jag vill, laga middagar i lugn och ro, läsa en bok eller två, gå på bio efter lunch eller nåt annat som jag känner för den dagen. Jag är ju ingen TV människa och jobbar hellre på kvällen så att jag kan nyttja min ledighet dagtid istället. Toppenbra!

Idag har jag utnyttjat mitt nya biokort för första gången. Kortet kostar som sagt £14.90/mån och det har jag nästan tjänat in på mitt besök idag.
Biljett £8.70
Popcorn och läsk £6.90
Summa: £15.60
Att det inte blev mer än nästan beror på att jag köpte en påse popcorn och en IRN BRU på TESCO och smuggla med mig in. Det kostade £1.90.
Så om jag inte bryr mig om popcorn i fortsättningen kan jag gå på bio varje dag om jag vill utan att det kostar mig en spänn. Så himla bra för nu kan man se såna filmer som man skulle missat annars för att dom inte är kända.
Det är perfekt att gå på eftermiddagen för man har nästan hela salongen för sig själv, man slipper trängas och kan sitta var man vill.
Idag var vi 12 st i salongen :-) och filmen som jag såg idag var sista filmen i Twilight Sagan.
Den var precis så bra som jag förväntat mig.






 När jag kom hem efter bion blev till att julpynta lite till och tända en massa ljus och spela julmusik.



CD-skiva i DVD:n och julgran och tända ljus.


Jo det blev en stake och några tomtar i fönstret i alla fall.
Trodde att jag skulle nöja mig med en gran,
men när julen i mig blev väckt var det bara att skaffa en ljusstake och några tomtar oxå.

Så för att summera dagens inlägg säger jag bara:
- Man kan visst lära gamla hundar att sitta!

Det var det jag hade att säga idag.
Kort och informativt som vanligt eller hur?


Inga kommentarer: