lördag 1 december 2012

Nu har jag oxå en!

Jag har hela tiden sagt:

Att jag inte ska ha nån, förrän min gamla lägger av och det inte finns några andra alternativ.
Att jag inte ska bli någon slav under detta oroväckande beroende som en massa människor har.
Att jag aldrig i livet lägger så mycket pengar på en pryl.
Att jag tycker dom är stora och otympliga.
Att dom ser så ömtåliga ut.
Att jag vill inte ha det som alla andra har.
Att dom är opraktiska på vintern, man måste ha speciella vantar för att dom ska funka.

Jag skulle säkert kunna räkna upp ett helt gäng "att" till, men jag ska bespara er det och säger bara:  


Voila:


En iPhone 3
Ja jag vet, iPhone 3 är väl inget att hetsa upp sig för.
 3:an bara fjantig och ingen köper väl en sån gammal relik i dagens läge.
Nä, just det och det har jag inte heller gjort utan jag har fått låna den av skotte S.
 Skotte S har gjort som så många andra, köpte en iPhone 5 fast att 3:an funka hur bra som helst :-)
Men jag klagar inte på det, för då slapp ju jag lägga ut några pengar och jag använder bara internet på den när jag är hemma och den kopplar upp sig på vårt nät i lägenheten.
Så den kostar mig inte en spänn och sånt gillar jag.
Då kan jag bortse från alla mina "att"


Idag har jag skaffat mig ett biokort. Ett biokort är ett kort där man betalar £14.90/mån (ca 160 sek ) då får man se hur många filmer man vill i månaden och man får 10% i rabatt på snask och dricka. Eller gör man som jag, handlar det i affären och smuglar in i en väska :-)
Jag har 10 min promenad till biografen och det är en jättebio där dom visar film från lunch tid och till långt ut på natten. Jag tror där är 17 eller 18 salonger.

Sista Twilight filmen står på tur, det blir imorgon eller möjligtvis på måndagkväll eftersom jag är ledig på tisdag så funkar det hur bra som helst.

Förresten vad tycks om min nya layout på bloggen?


2 kommentarer:

Nenny sa...

Haha. Snart köper du en egen ska du se... ;)
Det där med bion lät bra. Varför finns inte sånt i sverige?
Kram

BeA@Ett ord... sa...

Jag gillar layouten på din blogg!!! Funderar själv på att ändra... det blåser nog lite "förändringarnas-vindar" just nu ;-)
Må så gott!
Kram BeA