fredag 30 november 2012

Motivationstävling!

Det har kommit önskemål om bilder på min rattmuff
och på J.K. Rowlings bok The Casual Vacancy

Kommer här:

Haha...fin va!



Ja, så här ser den ut!



På jobbet har vi fått en target ( uppdrag ) att sälja presentkort på spabehandlingar för £37.000 innan jul. Det är drygt 400 000 sek. För att motivera oss anställda så får vi 10% på beloppet vi säljer för i bonus. Vi har blivit indelade i två lag så det blir som en liten tävling oxå. Alla vill ju sälja för att få bonus och alla vill ju va i det vinnande laget.
Jag har inte några stora förhoppningar om att skrapa jhop någon större bonus, men idag lyckades jag sälja ett presentkort på £129 och 10% på det är £12.90 alltså ca 140 sek. Inte kattskit det inte, det är vad jag tjänar på 2 timmar och det tog mig 5 min att sälja. Hoppas på några fler sådana :-)

Ja just det, jag har vatt på brandutbildning idag. Vi fick sitta och lyssna på en gubbe i två timmar sen skulle vi göra ett skriftligt prov för att bli gokända. Det var 10 frågor att svara på och man skulle svara rätt på minst 6 för att klara testet. Jag tror att jag klarade det, i alla fall om dom bortser från vissa felstavningar och formuleringar.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jippii kul med bilder igen! Här är ca 15 cm snö både på marken, träden, hustaken.... Jättevackert till första advent. Det tackar vi för. Ha det gott!
Kram kusin E

Anonym sa...

Ska jag skicka över motivationsboken (ja den heter så) för nu har jag fått godkänt betyg på mitt motivationsarbete så nu skiter jag fullständigt i motivation!! He he
All lycka te i säljandet :) /Tess