söndag 25 november 2012

Film, städa, film, laga mat, film, baka, film!

Idag har jag för första gången kört bil till TESCO. Jag har bestämt mig för att jag ska inte okynnes köra och ta bilen till affären om jag inte är ute och far ändå. Men jag behövde verkligen handla och laga middagar inför veckans arbete och det spöregnade både på längden och bredden. Men det kommer inte att bli någon vana, för det tog lika lång tid att hitta en parkering som det hade tagit mig att gå dit :-) men jag slapp att bli våt i alla fall.

Sen har dagen ägnats åt matlagning, städning, brödbak och filmtittande. Idag är nog första gången som jag faktiskt har uppskattat reklampauserna. För alla "måsten" har skett i reklampauserna i filmerna Crocodile Dundee 2, Jumanji och en film som jag inte kommer ihåg vad den hette och däremellan ett World Strong Man program.

Tja, så kan en söndag i Skottland se ut, inte en av dom mest spännande kanske men maten blev god, brödet fullt ätbart och lägenheten städad och jag fick underhållning under tiden.

Inga kommentarer: