onsdag 14 november 2012

Vänsterhänta Skottar!

Under en av mina filosofiska stunder idag slog det mig att:
Jag har sett fler vänsterhänta Skottar på två månader än vad jag sett vänsterhänta Svenskar på 49 år. Jag undrar om det verkligen är fler vänsterhänta människor här? Och om det är det, vad kan det då bero på?
* Kan det vara för att dom har vänstertrafik?
* Kan det bero på att dom använder vänster hjärnhalva mer?
Det är ju den som styr ord och siffror, jag har inte koll på om dom är speciellt bra på att räkna men prata kan dom ju ( så in i he....e ),
* Eller är det för att dom har växelspaken till vänster om sig?
* Eller är det helt enkelt så att jag har för mycket ledig tid till att filosofera över livets mysterier.



Nåja hur det nu än är med den saken så har jag i alla fall konstaterat fakta :-)



Ikväll var jag och ängel F på bio. Vi såg Skyfall, alltså den nya Bondfilmen. Det är helt klart den bästa Bondfilmen någonsin och jag har sett alla James Bond filmer.


Motorcyckelrace i Turkiet!
Som alltid oerhört stilig i kostym, vit skjorta och slips.


My name is Carlsson. Marie Carlsson.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Den du ser i spegeln är en människa i en annan värld. Ibland lyckas dom rymma från den världen och bosätta sig bland oss vanliga. Enda sättet att se om någon är en spegelmänniska är på vilken hand som skriver med. Tänk vad mänga skottar som är spegelmänniskor :-O
Kramar/M

BeA@Ett ord... sa...

Intressant inlägg... det där om vänster och höger hjärnhalva... växelspak... mm
Måste se Skyfall jag också...ska försöka få med mig mannen på bio för det är ju hur länge sen som helst vi vart på bio.
Ha en fin kväll!
Kram BeA

Anonym sa...

Aha det är för att jag alltid pratar som jag är vänsterhänt då, eller?!?! /Tess