fredag 16 november 2012

Min familj och matmuffins!

Matmuffins! Kan det va nåt?
Jag behöver ju ha mat med mig på jobbet varje dag och ibland även mellanmål. Det är lättast med kall mat och mat som bara är att äta och sleva i sig :-) Sen ska maten innehålla sparsamt med kolhydrater, mycket protein, då i form av kyckling, lax och ägg ( jag har svårt för kött ) och riktiga fetter som t.ex. smör, grädde, fet ost ( alltså inga lightprodukter )
Därför prova jag idag att göra Matmuffins. Jag köpte vanliga bakformar att göra dom i, men insåg att det var ingen lysande idé. Det rann liksom ut. Men det blev några som inte blev helt misslyckade och några av dom åker med mig till jobb i kväll. Och om dom går att äta blir till att köpa sådana färdiga formar i teflon istället.

Jaha, den här bilden blev på högkant.
Det ska bli otroligt spännande att testa dom ikväll.
Hoppas dom går att äta och det gör ju inget om dom faktiskt är goda oxå.


Äntligen har jag fått tummarna loss och göra den där kort tavlan som jag tänkt jag skulle göra ända sedan jag flyttade hit. En tavla med en massa kort på mina nära och kära. Först gick jag och köpte en ram med plats för 16 stycken bilder. På den stod det att den skulle kosta £ 20 och det tyckte jag va okej ca 220 kr kunde det väl va värt. När jag kom till kassan sa biträdet £ 6 och ja då är jag ju inte den som protesterar. Så istället för ca 220 kr blev det ca 65 kr. Ibland ska man ha flyt.
Hem och leta upp kort som jag ville ha på min kort tavla och ladda ner på ett USB-minne, iväg till TESCO för att framkalla dom och sen hem och skapa.


Så här fin blev den.
Mina älskade änglar.
Min goa svärson.
Mina fantastiska föräldrar.
Min underbara syster.
Min fina systerdotter.
Alltså hela min kära familj.

Jag tyckte att den blev så fin så nu vill jag göra en med mina vänner oxå.
Men jag har en liten fundering:
Har jag 16 st vänner?
Jag har en massa bekanta och en massa som jag känner och ganska många som jag känner är mina vänner. Men frågan är ju då:
Vet dom människorna att jag har dom som vänner?
Känner dom att dom är mina vänner?
Vill dom vara vän med mig?
Jag hoppas att ni alla känner er träffade och ser er som mina vänner.
Så nu skulle jag vilja be er som vill vara på min kort tavla att skicka mig ett kort på er antingen på min mail eller att jag går in på er facebook sida och hämtar något kort där.
Men låt mig veta om ni vill vara med.

Så ja, nu har Marie gjort det igen!
Jag fattar inte varför hon tvunget måste sticka ut hakan hela tiden.
Tänk om ingen anser att dom är hennes vänner.

Men vad är det värsta som kan hända?
Att ingen vill vara med på tavlan?
Det vore trist, men jorden kommer inte att gå under för det. Tror jag inte i alla fall.

" Kom ihåg att du är unik som alla andra "



 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så, denna gången har jag läst ALLA fortsatta bloggisar (jo det är visst ett ord, jag skrev det ju nyss dah) innan jag frågar om du fick ihop dina 16 vänner?! Inga kommentarer om det varken från dig eller någon annan och man undrar ju?! Undrar också om jag hade haft 16 vänner jag tyckt platsa på min wall of fame.... Tveksamt =/
Kram Tess

Anonym sa...

Klart att jag vill vara med om du tycker att jag platsar.... kram kusin E (eller hamnar man i ett mellanläge som kusin?)