tisdag 13 november 2012

Abs class = mag klass!

Idag startade vårt magpass på jobb, jag var ledig idag så det var Callum som höll i det. Självklart var jag ju "tvungen" att köra dit och vara med. Eftersom vi inte har någon gruppträningssal så kördes passet i ett av hotellets konferensrum.
Det är rätt märkligt, spa, pool och gymmet renoverades för 25 miljoner förra året, men ingen tänkte på att bygga en gruppträningssal.
Ja, så nu ska vi köra passen i ett konferensrum. Ett konferensrum som är jätteanpassat till just konferenser, med tjock heltäckningsmatta, 3 meter i taket med hängande lampor, bord och stolar och en ventilation som är gjord för konferenser.

Men ingen klagade så det är bara att köra på :-) Jag längtar verkligen till när jag får köra passet, det ska bli otroligt spännande att göra det, för min variant på ett magpass kommer inte att ens likna det vi gjorde idag.
Det betyder inte att det var dåligt det som Callum körde, bara att det faller inte in under min åsikt om hur ett magpass ska utföras. Många av övningarna var så svåra att inte mer än hälften av deltagarna kunde genomföra dom, inga förslag på alternativ gavs. Men deltagarna verkade nöjda ändå, så jag ser verkligen fram emot att köra det och se om jag blir sågad vid fotknölarna :-)

Men jag kommer definitivt att ha träningsvärk i morgon. 
Min favorit övning!


Och i morgon hoppas jag på uppehållsväder för nu längtar jag efter en riktig långrunda med lunch och fika i ryggan.

1 kommentar:

BeA@Ett ord... sa...

Fniss... vad spännande... Men vilken inställning det är i olika ... länder (kanske) eller så kanske det beror på vad man fokuserar på... Ingen gruppträningssal??? Que??? Hur tänkte dom nu??
Lycka till och jag tror du kommer få stående ovationer!!! Du måste berätta hur det gick sen!!
Ha en fin onsdag!
Kramen BeA