måndag 12 november 2012

Hoops, där försvann helgen!

Efter sex dagars arbete så har jag nu tre dagar ledigt innan nästa sex dagar. Helgen försvann i ett naffs, men en runda till Livingston shoppingcentre blev det. Det är jättestort med hur många affärer som helst och äntligen hittade jag en jacka. Den fanns i vit, svart, grå, marinblå, mossgrön och cerise.
Gissa vilken jag gav mig på ;-)
Ja just det den cerise färgade.
Gissa om den fanns i min storlek ;-)
Ja just det, INTE. 
I det här landet är min storlek 12 men i jacka måste jag ha storlek 14 annars räcker inte armarna till. Det fanns massor i storlek 6 & 8 i alla färgerna, men bara en i 12 och en i 14 och då bara i en färg. Alltså jag fattar inte vem som ska köpa jackorna i storler 6 & 8. Jag anser inte att jag är speciellt stor, men ska man ha 6 & 8 är man jäklar inte stor.

Men men, det blev en jacka i alla fall inte i cerise men väl i .....!


Jaha, en utmaning som heter duga.
Att klä Marie i vitt ska bli spännande,
Undrar hur ofta jag behöver tvätta den?
Kan antagligen inte ha den i 5-6 vintrar som jag brukar, men å andra sidan kostade den bara 190 kr så jag är glad om den räcker denna vintern i alla fall.


Och på tal om vinter så köpte jag mig ett par supertjocka strumpor oxå.


Fina va? Fick jag nu inte nån cerise jacka fick jag i alla fall cerise hjärtan :-)
Ibland får man va glad för det lilla!


Det där med färger tog jag igen på två träningslinne.


Ett limegrönt och turkos.
Ett lila och lila med lite vitt.


Idag började jag 06.00 och hade öppningen. Den oroade jag mig inte ett dugg för. Eftersom det var "lite" struligt förra gången när jag öppnade skulle väl allt bara flyta på idag, och i synnerhet som jag jobbade stängning igår.
Då var jag ju sist ifrån och hade stenkoll på läget.

TRODDE JAG!!!!!!

När jag kom i morse hade en annan liten jäkla slang lyckats gå sönder så återigen var halva maskinrummet fyllt med vatten. Men eftersom det inte skapa nån panik förra gången så brydde jag mig inte om att ringa till chefen utan gjorde mitt pooltest och öppnade anläggningen och talade om situationen för chefen när hon dök upp halv nio. Som jag misstänkte så väckte det ingen större uppståndelse så jag var otroligt glad att jag tagit rätt beslut att inte ringa henne.

Nu är jag ledig tisdag, onsdag och torsdag. Hmm undrar vad jag ska hitta på då!
Ja den som läser min blogg får veta :-)

See you!







Inga kommentarer: