onsdag 7 november 2012

Rygg- och nackmassage!

Idag avsluta jag min arbetsdag med en rygg- och nackmassage. Det var inte alls fel, ska jag va ärlig så var det så in i vassen rätt. Nu har jag provat en av de sex tjejerna som jobbar i spa'et. Hon var jätteduktig och om dom andra är lika bra så är det inte konstigt att dom har ganska mycket att göra. Det var först när jag kom upp på bänken som jag insåg hur mycket jag behövde det. Tack Lauren!

Riktigt så brutal var hon inte :-)



Ja just det så var det ju det där med öppningen, det som ni har längtat efter hela dagen att höra hur det gick. Det gick bra! Ett "litet" problem stötte jag dock på.
När jag kom in i maskinrummet där vi gör pooltesterna, för att göra just ett pooltest, stod där två centimeter högt med klorblandat vatten på nästan hela golvet. En slang hade gått sönder och blandningen sipprade ut i maklig takt, det forsade inte ut men tillräckligt för att det skulle kännas obehagligt.
Så jäkla typiskt att det tvunget skulle gå itu när jag ska öppna. Ja det var ju bara att gå och ringa chefen och tala om den "glada" nyheten.. Det oroade inte henne, hon sa bara: Gör ett pooltest och om det är bra så öppna upp som vanligt, jag kommer så fort jag kan.
Hon kom kvart i nio och jag ringde kl. sex.
Chefen på mitt förra jobb hade vatt där på fem röda ;-) Ja ja det är olika på olika tegelbruk som en speciell kvinna från Helsingborg brukar säga. Just det C det gäller dig.

Annars var det inga konstigheter utan jag hade allt klart i god tid innan öppning.

Pooltest mätare!



2 kommentarer:

BeA@Ett ord... sa...

Meeen ååå vad drygt.... så himla typiskt... fast du parerade så bra må jag säga!!! Ringa kolla och sen köra vidare!!
Jag har en liten... diskussion på mitt jobb... inte så roligt just nu... äh.. vi får väl se vad som händer här!!!
Kram till dig!

//BeA

Anonym sa...

Ha ha ja hade jag bara läst vidare direkt hade jag fått svaret :) som du märker läser jag i kronologisk ordning.. /Tess