tisdag 6 november 2012

Reserv titel!

Om alla måndagar blir som gårdagen kommer jag hädanefter att älska måndagar. Först fick jag en ny titel eller kanske mer en reserv titel. Flygbladsutdelare Marie det är jag det. Jag började kl 14 med att i en och en halv timme dela ut 200 flygblad. Det var en strålande höstdag så det var skönt att vara ute. Jag kom tillbaka med bara 8 överblivna blad och chefen var mycket nöjd med mig :-)
Sen hände det bästa av allt. Jag fick göra 4 st visningar i gymmet och göra individanpassade program till dom. ÄNTLIGEN. Det är ju det jag längtat efter att få göra, det jag kan på mina tio fingrar. Då är det inget problem med språket eller självförtroendet. Bara jag slipper den där jäkla telefonen :-)

Jag hade ensam stängning för första gången och det gick hur bra som helst. Det är betydligt mer att stänga och släcka ner än på Corpus. Det ska göras avslutande pooltest, se till att klorvärde och pHvärde är ok för natten. Lägga pooldamsugaren i poolen och sen täcka över med skyddsmatta, stänga ner de olika bustuarna, kolla så att allt är i ordning i relaxavdelningen.  Fylla på här och fylla på där, tömma papperkorgar, stänga datorer och cardiomaskiner, sista runda med tvätten. Skicka mail med dagens försäljningsresultat till några oerört viktiga personer. Att räkna kassan är en hel vetenskap, det ska kollas och kvitteras hit och dit och fram och tillbaka. Men summa sumarum så tror jag att jag fick gjort allt på den halvtimme man har på sig.


En smygbild från vår relax avdelning!


Idag satt jag och zappa lite bland våra TV kanaler och då stötte jag på en riktigt intressant och faktiskt spännande sport. Scottish Indoor Bowling. Det har inte ett dugg att göra med det som vi svenskar kallar bowling. Detta är lite mer som boule, men man spelar med klot som är runda på ett håll och platta på ett håll.


Man rullar dom på högkant. Det är två spelare som möts. Den ene rullar ut ett litet gult klot som kallas "Jack" sen har dom vars 4 klot på sig att komma närmast "Jack". Dom är så jäkla skickliga med dessa klot. Dom skruvar kloten så att dom kommer smygande in mot "Jack" eller rullar kloten i en rasande fart för att slå bort motståndaren som kanske ligger bättre till. Det var så spännande att jag blev fast framför TV:n i nästan 2 tim för att kolla på dessa skickliga klotrullare. Helt ärligt tror jag inte att jag själv hade klarat att rulla det klotet ens fem meter. Coolt!

Och kan man inte se med blotta ögat vem som är närmast blir det till att mäta.

Medan jag skriver detta kom jag på att jag faktiskt sett en lokal med en skylt utanför där det står Indoor Bowling Club inte alls långt härifrån.
Undrar om man får prova på om man går in där?
Eller om det bara är till för medlemmar?
Tror jag ska undersöka det lite närmare en dag.

I morgon har jag öppning själv för första gången, jag har bara vatt med på en öppning så det är lite pirrigt. Jag börjar kl. 6 och halv sju ska allt va klart för medlemmarna att komma.



 

1 kommentar:

Anonym sa...

Har sett det några gånger på eurosport och nu har jag då också ett namn på sysselsättningen :) hur gick det? Har du provat om du blev insläppt och fick prova på? Då kanske man får hålla utkik på eurosport i så fall.... Hoppas medlemmarna blev insläppta ;) /Tess