lördag 3 november 2012

Shopping i Stirling!

Jag behöver en vinterjacka och jag VILL ha ett par manchester byxor. Jag har letat efter manchesterbyxor ända sedan mina favorit brallor gick hädan för 30 år sedan. Jag såg ett par senapsgula på H&M i Edinburgh för flera veckor sedan, men orka inte prova då för där var så mycket folk.

Så jag och ängel F bestämmer att vi ska köra till det stora köpcentret i Stirling "The Thistle" kanske där finns ett H&M och F vet att där finns en affär som har ett stort utbud på jackor.

The Thistle shoppingcentre.
Den ryggen känner väl dom flesta av er igen.



Jamen kolla vad jag hitta!
En välkänd skylt eller hur?
Tyvärr blev det inga manchester brallor för dom passade inte, för korta.
Fasen med, jag hade faktiskt sett fram emot ett par.
Inte hitta jag nån jacka heller. Eftersom jag aldrig har någon handväska så behöver jag ha fickor med dragkjedja och helst en eller två innerfickor oxå och det verkar inte som om det är ett behov som andra delar med mig. Så utan dragkjedja, ingen jacka.


Kolla vem som är glad :-)
En väst, några träningslinne och dom där skorna som hon alltid velat ha.



Lite lunch måste vi ju oxå ha så vi går till en resaurang där dom har bakad potatis.
F tar en med tonfiskröra och jag bestämmer mig för currykycklingröra.


Det här fick jag, varm kyckling i curry med bakad potatis, inte riktigt vad jag förväntat mig men det var gott, starkt som tusan men gott. F:s tonfiskröra var kall just som man förväntat sig.



Gissa varför jag ser så glad ut!
Yiihaaa!!!!Jag hittade ett par manchesterbyxor
och det bästa av allt är: Dom är lila :-)

En bra lördag med andra ord, som startade med ett timmeslångt telefonsamtal med Christina, shopping med ängel F och avslutades med restaurang besök i trevligt sällskap.

I morgon är det jobbedax igen.
Fasen va en ledig dag går snabbt


2 kommentarer:

BeA@Ett ord... sa...

Wiiieee vilken heldag!!! Härligt! Skulle precis berätta att jag köpt ett par manchester på MQ ( i Svealand förstås) och så ser jag längre ner att du hittat!!! HÄRLIGT glad man blir!!!
Njut livet som du redan gör!!!
kraaamen BeA

Queen of Kammebornia sa...

Lila manchesterbrallor är ju alldeles underbara! Hurra! Jag hade ett par för längelängesen... undrar var de är nu? Kram!