tisdag 27 november 2012

Rattmuff på!

I lördags kom ängel S med en present till mig. En rattmuff. Jag älskar rattmuffar, jag har dom hela året runt. Den är helt perfekt för på vintern är ratten kall och på sommaren är ratten varm och däremellan är den bara skönt att hålla i :-) Denna var en sån som är liksom hård på insidan så den är inte speciellt flexibel om man säger så. Det tog en kvart och två brutna naglar att få på den, men det var det värt. Den är så fin och så skön att hålla i. Tack min ängel!


Här är en fantasibild på min fina rattmuff.


Igår kväll var jag på ett spinnpass och ett Mix & Match pass. Det var som vanligt en upplevelse, fast kanske inte riktigt av det slaget som jag skulle önska mig. Spinningen är verkligen inte bra. I alla fall inte efter mitt sätt att se på spinning. Men dom tror uppenbarligen på det själv och då är det ju rätt för dom, Fast otroligt fel för mig. Antagligen hade dom tyckt att mitt sätt att köra spinning på är totalt fel. Men det är okej, jag kör mitt race och det är antagligen ganska frustrerande för instruktörerna :-)

Mix & Match är lite som ett gympa pass men ändå inte. Väldigt svårt att förklara, vi hoppa, skutta, lyfte, böjde, klev, trampa, pressa och ja, jag blev svett och trött men ganska många av övningarna var inte riktigt bra för kroppen och det kändes som om det inte fanns nåt direkt upplägg utan instruktören hittade på lite efter hand. Så när jag tyckte att övningarna inte var träningsvettiga, gjorde jag nåt annat och det var deffinitivt frustrerande för instruktören.

Så var det ju det här med en vän tavla. Jag blev som väntat inte bombaderad med "ja, jag vill va med på din vän tavla" mail. Men jag ser det positivt för det blir billigare för mig när jag kan köpa en mindre ram och behöver inte skriva ut så många kort heller ;-)
Jag har två vänner, två hundar och en kusin som vill vara med. Får fixa det till helgen när jag är ledig för nu är det jobb resten av veckan.

Har fortfarande inte löst problemet med uppladdning av kort för det är jätteluddigt hur det ska gå till och vad jag egentligen betar för. Men jag jobbar på det.


1 kommentar:

Unknown sa...

Hello Marie! Trevlig blogg, fina bilder! Rattmuff på och regnställ är nog det pris du får betala för att du flyttat till Skottland. Kram Calle o Marie