måndag 19 november 2012

Så här der det ut!

Idag är det firardag igen. Jag försöker ha firardagar ofta, att hitta små glädjeämnen och ljuspukter varje dag. Nu kanske jag inte firar varje dag men så ofta jag kommer på nåt :-)
SÅ idag firar jag:
* 1-månad på jobb
* 1-månad FIAT Punto ägare
* 1- månad sedan jag tankade bilen
* 1-månad tills älskade ängel H kommer och stannar över julen

Ja det finns mycket att glädjas åt :-)

Jag lovade ju bilder från mitt jobb så dom kommer här:

Cardio area = Konditionsmaskins ytan.
När jag nu tittar närmare på bilden så kan man faktiskt se soluppgången.
Coolt, det såg jag inte när jag tog kortet.


Strenght area = Styrketränings yta.
Bakom maskinerna i hörnan finns fria vikter.


Vår fina pool 20 meter lång och jag tror 7 meter bred.
30 grader i vattnet och 35-40 grader i luften.
Stora härliga panorama fönster på två sidor.



Från andra hållet, här syns några av relaxstolarna och ingången till bastun.
En vanlig bastu och en ångbastu.



Dom här finns det säkert ett superbra namn på, både på det ena eller andra språket.
Men just nu kommer jag inte på nåt av det.
För er som inte sett sådana innan ska jag tala om att det är helgjutna formade vilstolar i mosaik som är uppvärmda. Otroligt sköna att ligga på och upptagna nästan alltid.


Så till sist den fina receptionsdisken.
Perfekt för en person.
Gångbar för två personer.
Mycket besvärlig för tre personer.
Fullständig omöjlig för fyra personer.
Ändå är det inte jätte ovanligt att tre, fyra personer står där och hänger.
DÅ GÅR JAG och gör va fasen som helst för jag vägrar att stå i receptionen och hänga.

Jag tog inga bilder i spa avdelningen, för jag vill ju ha nåt att visa er när ni kommer hit.

Ibland tror jag att några av mina arbetskamrater lever efter devisen:
" Gör inte idag vad någon annan kan göra i morgon "

Fast så är det väl på dom flesta arbetsplatser, kommer jag på när jag tänker till lite, alltså inget unikt för just min arbetsplats. Men ibland "lite" frustrerande.

See you tomorrow. Bye.

Inga kommentarer: