tisdag 20 november 2012

Flera små händelser!

Idag har jag ingen röd tråd.

Jag tankade min lilla Queen Henna idag och hon är precis som sin ägare:
Mycket sparsam i sitt drickande!
Fast det stämmer ju inte!
För hennes ägare dricker ju inte alls!
Jo, dricker gör hon ju men inte alkoholaktiga drycker.
Men det gör ju inte Queen Henna heller.
Så då är ju frågan hur lika är dom egentligen?

Men va tusan är nu det här? Hur blev det nu? Hur tänkte jag här?

Ja, ja, det jag vill ha sagt är att min lilla bil är väldigt bensinsnål och jag är så stolt över henne. 0,63 liter /mil.
Det är ungefär hälften av vad min gamla fina vita Volvo behövde för att ta sig fram en mil.

Igår fick jag äntligen göra lite visningar och program igen och idag har jag haft ett program till. Det är så roligt att få göra det jag gillar och är bra på.
Efter mina program igår hörde jag följande dialog i receptionen:
Jag vill bara först varna känsliga läsare, följande dialog är väldigt bra för mitt ego men kan oxå kallas för ren och skär skryt.
J= Jeni, min chef
M= Margaret, damen jag gjorde ett träningsprogram till.
J står bakom receptionsdisken, jag har just klivit ut från omklädningsrummet och syns inte och M har precis stannat till vid receptionen.
M: Jeni, you know this new girl Marie.
J: Yes, what about her?
M: You should be very happy that she is here.
J: Okey M, why are you saying that?
M: Beacuse she just made me a program that I understand. She explaine to me at a really comprehensible way. All the exercise was easy to do and I could really feel my muscle works.
J: Oh, thats good. I am glad that you like her.
M: Yes I do and you make sure that she stays here because I have heard other that think she is nice too.
J: I'll do my best M.
Sen traskar Margaret iväg och jag kan komma fram från mitt gömställe som egentligen inte är annat än gång mellan receptionen och omklädningsrummen.

Man kan kalla det skryt kanske, men det var otroligt roligt att få höra positiva ord om en när ingen av dom inblandade är medveten om att man faktiskt hör vad dom säger.
Jodå, Jeni berättade vad Margraret hade sagt och jag låtsades som om jag inte visste och bara sög åt mig.

Och då kommer jag helt osökt att tänka på ett annat av mina "kloka" ordspråk.

" Det är inte lätt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst "


Idag har jag bokat flygbiljett till Sverige för en kort runda. Min kära mor fyller år (75) i januari, jag åker till Sverige fredagen den 18/1 och åker hem igen måndagen den 21/1. Det blir som ni ser en väldigt kort sväng men jag har inga semesterdagar att ta ut än så jag har inte råd att vara borta längre. Det får bli lite längre runda till våren/sommaren.

En arbetsdag till sen blir det två lediga dagar. Jag har för tredje veckan i rad lyckats få lördag kväll på mitt schema 17-22.30 fast ska sanningen fram har jag hellre lördag och söndag kväll än dagtid på helgen. För då slipper man i alla fall alla dessa spa tanter med tjat om nya badrockar för att den första har blivit lite fuktig i kanten, fler handukar, slippers som man ställt någonstans och inte hittar igen, nycklar till skåpen som kommit bort fast att dom haft nyckeln i badrocksfickan heeeela tiden. Nä, fredag, lördag och söndagkvällar är lugna att jobba så det har jag faktiskt inget emot.


                  



Haha, jag tänkte när jag började skriva att idag har jag inget att säga så det blir ett kort inlägg,  men det är bara bra för jag börjar tidigt i morgon så kommer jag i säng i tid.
Jo tjena!







Inga kommentarer: