måndag 10 december 2012

Low Impact Aerobics!

Jodå, det blev Taken 2 i går kväll. Jag och två andra i salongen.


Det fina med att nästan va ensam i salongen är att man kan bre ut sig,
jackan på en stol, ev. väska på en annan och man själv sitter på den tredje,
av med skorna och fötterna på den fjärde :-)

Filmen var bra.
Jag såg Taken 1 på DVD härom dan och den va riktigt bra. Ofta är ju uppföljaren inte någon större hit, men i det här fallet var även den klart sevärd.

Idag har jag fått ännu en träningsupplevelse signerat Skottland.

I morse va jag på Low Impact Aerobics.
Mig veterligen betyder Low Impact att passet inte innehåller hopp och studs.
Det gjorde det inte heller, i själva verket var det så Low Impact att det knappt ens innehöll aerobic. Vi hade en uppvärmning i 5 min och den innehöll step touch, dubbel step touch och grapewine. Allt i ett rasande tempo, minst 145 bpm och det är fort det :-) Sen var aerobicen slut och vi ägnade resten av de återstående 40 min till olika mer eller mindre bra styrkeövningar. Även det gick i ett jäkla tempo och de flesta hade svårt att hänga med.

Jag var på Fridas jobb och träna och ska tillägga att den som körde passet är frilansare och tillhör inte personalen, efter nyår kommer hon inte att köra fler pass där för man har kommit på att det är inte träningsvettigt det hon håller på med. För övrigt samma kvinna som körde Mix & Match passet jag var på för några veckor sedan. Det passet var något bättre men detta var en katastrof. Jag tror jag gjorde hälften av övningarna som hon sa och sen körde jag mitt eget race resten.
Stackars kvinna!

Men men, det blev i alla fall £ 2 i min sparbössa.

Nu är det jobbekväll som gäller.
Ha det bra i snöyran, för jag har förstått att ni har massor med snö.




1 kommentar:

allram/ Jenni sa...

Mycket snö har fallit. Mysigt. Hoppas att det ligger kvar över jul oxå.