fredag 28 december 2012

Expert på word!

Måndagen den 7 januari startar våra gruppträningsklasser. Det börjar bli hög tid att lansera dom, tycker i alla fall jag. Så idag frågade jag lillchefen David, lite försiktigt om vi ska ha något schema som vi kan lämna ut till medlemmarna och kanske någon sorts skyltning så att dom vet vad som händer. Kanske några bokningslister oxå hade vatt bra.
Jodå, det ska vi, fick jag till svar och sen inget mer.
Det är nämligen hans uppgift att se till så att allt är klart för starten av klasserna.

Det gick några timmar och efter kl. fem vad det bara han och jag som jobbade. Då kommer han och säger.
- Marie, är du bra på datorer?
- Det beror på vad det gäller, svarar jag. Fast egentligen vet jag vad han vill :-)
- Det är det där schemat, bokningslisterna och anslaget om klasserna, säger han.
- Okej, vill du att jag ska hjälpa dig?
- Ja det hade vatt bra, jag är inte så bra på att använda word, säger han.
- Jag kan ju prova, hur vill du att det ser ut?
- Ähhh, du kan väl göra nåt förslag så kan jag kolla på det sen, säger han och har inte en aning om någonting.
- Javisst, säger jag och sätter igång.
Efter en timme har jag ett förslag på schema färdigt till honom. Framsida och baksida.

Framsidan!


Baksidan!


Jag är definitivt ingen expert på word, men jag har gjort några gruppträningsschema förrut så det var ingen större utmaning.
Jag blev ganska nöjd själv och David blev väldigt nöjd.






2 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt - de vet ännu inte vilket proffs de har fått tillgång till - bra jobbat! Eva C

Ingela sa...

Ska du hålla i Zumba?
I så fall har vi ytterligare en anledning att komma till Skottelandet ;)