fredag 22 juli 2011

Karta??? Nä nä, det är för amatörer!

Idag har jag massor med bilder, men en skitdålig internet uppkoppling. Så jag fick bara in en bild. Förhoppningsvis kan jag få in dom i morgon. Sorry.

Efter överläggning i går kväll, verkade det som om dagens aktiviteter var att antingen åka båt på Loch Ness eller besöka ett wiskey destilleri. Eftersom ingen av de aktiviteterna inbringar särskillt mycket motion, bestämde jag mig för en springe runda i morse. Tror att jag va ute i ca 30 min, jag säger ca för min pulsklocka slutade funka efter 17 min. Den stannade mitt i en uppförsbacke, tror att jag hade så hög puls att siffrorna inte räckte till :-)

Efter frukosten bestämde vi att det var en bra dag för att åka båt. En kille på PUBen i gårkväll var väldigt hjälpsam och pekade ut vägen på en karta var båtarna gick ifrån. - Det tar nog 25-30 min att gå dit, säger han. Gå längs kanalen till den går ihop med en annan kanal. Det är jättelätt att hitta.
Allright, sagt och gjort traskar vi iväg. Går in om affären för att köpa lite dricka och frukt att ha på vägen. Mycket riktigt tar det 30 min att gå dit, fast den turen som vi ska åka med startar lite längre ner längs kanalen. Så vi fortsätter att gå, vägen blir smalare och smalare tills den faktiskt bara är en liten stig där man får gå på rad.

Skotte D går först och banar väg med sin machetes (eller hur det stavas).




 Med risk för att upprepa mig men, vi går och vi går och vi går. Efter drygt två timmar börjar vi se något som liknar en liten båthamn. Jaaaa, civilisationen, hojtar vi i kör. Så vi fortsätter gå, nu med förnyad energi. Snart framme, tänker vi. Yea sure. Vid hamnen ligger en sluss, men inte en turistbåt så långt ögat når. Vi frågar om vägen och hur långt det är dit där turistbåtarna går ifrån. - Ja det är en 5-6 miles till, men då måste ni följa landsvägen och den är inte att rekomendera att gå på. Men va fasen 8-9 km till. Nähä, det blir till att vända om och gå tillbaka igen. Vi käkar vår medhavda "matsäck" som består av dricka och frukt. Går över en bro för att gå på andra sidan kanalen tillbaka. Där är stigen faktiskt lite bredare så man kan gå två i bredd i alla fall.

Efter sammanlagt 5 timmars promenad är vi tillbaka i stan igen och stannar på första bästa PUB/restaurang. Vi slår oss ner och hinner precis få in drickan så kommer vaktmästaren med stora gräsklipparen. " Hoppas att han inte tog illa upp för att vi åt medan han klippte gräset"

Mat, mat, mat och så klart TENNENT´S öl för dom som dricker det och IRN BRU till Marie :-).

Kvällen avslutades på PUBen tillsammans med ängel S, skotte D och Herr & Fru Macintosh som ska tillbringa helgen i Inverness tillsammans med oss.

Kontentan av denna dagen är: Motionera inte på morgonen, för du vet inte hur dagen blir, och framför allt lita inte på folk på PUBen som vill visa dig närmsta väg :-)

Oh my god, oh my god
it's a wonderful surprise.
I'm in love, I'm in love
And I cannot get enough
Ooh la la, ooh la la
Don't ever want this to be over

1 kommentar:

Nenny sa...

Haha. Men det blev en skön? promenad i alla fall!
Kram kram