söndag 17 juli 2011

Turist.....Javisst!

Idag har vi varit turister. Ängel S och skotte D hämtade upp oss på hotellet vid elva-tiden och vi for iväg till Stirling för att titta på Stirling Castle och William Wallace monumentet....och jag har fotat massor. Stirling Castle är ett magnifikt slott som ligger jättehögt upp på en kulle, med milsvid utsikt...och jag har tagit massor med kort. Efter lunch inne i Stirling drar vi vidare till William Wallace monumentet.....och jag fortsätter fotografera.

Nu kanske det är någon som inte vet vem William Wallace är, då ska jag berätta det. William Wallace heter egentligen Mel Gibson och han har spelat in en film om sitt liv. Filmen heter Bravehart och blev en sån succe att man har rest ett monument över honom (Mel Gibson alltså). Bra jobbat Mel. Monumentet är en fantasktisk byggnad och ligger i samma höjd som Stirling Castle, fast på en annan höjd!?! Ehhh ja dom ligger alltså lika högt fast på olika kullar.....och jag har snart fyllat minneskortet i kameran.

Där är dock en liten detalj som jag tycker är lite märklig, monumentet byggdes redan 1860! Hur kunde dom räkna ut att Mel Gibson skulle finnas och visa sig bli en sån fantastisk person?

Jag tycker det är jättekonstigt. Får nog ta och fundera lite på det, hmmm. Ja just det, jag har ju tagit massor med bilder som jag måste visa.

Stirling Castle, högt i det blå.

 William Wallace Monument högt i det grå.

Detta är grabben som fajtades tillsammans med Mel i Bravehart.
 
Och det är den bästa bilden och inte bara det det är även den enda bilden jag tog med min kamera idag. Jag är helt kass på att fotografera, jag glömmer det hela tiden. Skärpning Marie. Dom andra två bilderna snodde jag från internet, tack och lov för Google.

2 kommentarer:

Nenny sa...

Men den där enda bilden du tog blev ju bra. Hade du inte sagt nåt om att låna de andra bilderna så hade du kunnat lura oss. Vi hade svalt det med hull och hår. ;)
Tur att vädret är bättre...
Kram kram
P.s. Björne har nog ett och annat att säga om Mel Gibson...

Björne the Bergsget sa...

Mel var dum mot sin fru :(