lördag 30 juli 2011

Söndagen den 24 juli!

Så hittade vi båten som skulle ta oss ut på Loch Ness, det krävdes att vi körde bil dit. Ännu en fin dag med blandat sol och moln och tack ock lov vindstilla. Jag är ju ingen stor fan av båtturer när det blåser.




Utsiktsbilder från båten.......kan säga att bilderna inte på nåt sätt gör bergen och kullarna rättvisa. WOW.


Men kolla där är hon ju........NESSIE......eller!?!?!?!?

Det blev landstigning oxå. Urquhart slottsruin ska beskådas ( ja det hör till ).


Ja så här såg det ut från land.

När vi nu va ute och for med bilen tog vi en tur till ett Wiskey destilleri oxå. Glen Ord. Man fick inte lov att ta bilder, men en på ekfaten fick jag i alla fall :-)


Eftersom mina kommentarerna är sparsamma har de intelligenta säkert räknat ut att det inte är min favorit upplevelse med ett destilleri besök. Fast jag vet att många tycker att det är höjdpunkten. Jaja, olika. 

Ännu en bra dag i Landet.

1 kommentar:

Nenny sa...

Jag hade nog inte heller gillat destilleriet... Dricker ju inte ens sprit.
Men båtturen såg kul ut! Så det är uppe i bergen hon gömmer sig. Inte konstigt att de inte hittar henne... Lömsk

Kram kram