söndag 3 juli 2011

SM i Halmstad!

Klockan kvart i tio ringer ängel F.
- Dom behöver en tjej till på stafetten i triathlon SM i Halmstad, säger ängel F upphetsat.
- Nja, tyvärr är jag nog inte i form för det, säger jag.
- Men mamma, det va inte dig dom frågade.
- Jasså, det trodde jag. säger jag lite förnärmat.
Såklart fattade jag att det inte var min kropp dom va ute efter. Så det var bara att plocka ihop sig snabbt som tusan och bege sig till Halmstad. Medlem B & P körde så det var bara att åka med, eller ja det var B som körde för P hade firat sin tredje plats på triathlonen i går :-). På väg uppför Hallandsåsen ringer triathlet M ( som för övrigt tog en silver peng i gårdagens SM tävling, grattis Miro) och säger att hans bil fått stopp på vägen. Så det är bara att vända om och hämta upp honom oxå. Jaja, lite dramatik skadar ju inte.
Hur som helst så var dom jätteduktiga och blev 6:a. Trots att dom hade lite oflyt vid växlingar och lite annat strul. För att citera triathlet M, "nästa år utan strul så kapar vi en halvtimme".

Vilken söndag, jag är helt slut och då har jag inte simmat, cyklat eller sprungit en meter.
Pust, pust men jäkligt roligt. Tack för skjutsen B & P.

Inga kommentarer: