måndag 6 augusti 2018

Förflyttning!

Jag bestämde mig för att förflytta mig norrut igen nu när jag varit så långt söderut jag kunde komma. Men först ska ni få gårdagens solnedgång.

Den är inte fantastisk, jag är glad att jag fick en liten aning om hur den faktiskt ser ut när det är klart väder. 

På tal om inget så är jag glad att denna träffade bilen och inte tältet.

Jag lämnar campingen precis som jag fann den. Tunga moln!

Det är 48 mil till ön Senja som är mitt nästa mål. 
Men jag tänkte att jag övernattar ungefär halvvägs. Så jag ger mig iväg halv tio och allt flyter på och när jag stannar för att tanka inser jag att jag har bara 10 mil kvar. Okej, ska jag hitta en camping eller ska jag fortsätta köra. Jag hittar ingen camping nästa två mil så då är det bara att fortsätta till mitt slutmål. Fjordbotn Camping som ligger nästan så långt ut på ön man kan komma, halv sju var jag framme. Ja jag vet, jag är inte frisk. 

Jag kommer nu att lägga upp ett gäng bilder från färden. Det fanns ställen där jag önskade att man bara kunde svänga åt sidan, kliva av, fotografera och bara njuta. Nu funkar det inte för vägarna är så smala att det inte går och P-fickorna är inte alltid där man önskar att dom var. 



Grönt vatten!

Ett hur på en ö mitt i fjorden. 

En av många broar man passerar på vägen, för att inte prata om tunnlar. 









Platt topp!

Utsikt från campingen.

Utsikt åt andra hållet. 

Ja som ni märker så var det en ganska händelsefattig dag. Jag körde på, tog en lunchrast med mina obligatoriska knäckemackor och ett par bensträckare. Däremellan lyssnade jag på Stefan Sauk när han läser Kvinnan i rummet. Det går lätt att köra då. 

Imorgon är det utforskningsdags och nu ska jag gå och sova. 

Puss och kram

Inga kommentarer: