fredag 17 augusti 2018

Lofttjärn!

Idag har varit en härligt slö dag med ett par promenader och slappe resten av dagen. 

Förmiddagspromenad med Eva, Ylva och Esme. 

Bland blåbärsris och lingonris går stigen och ibland en spång när det behövs. 

Det ljusgröna är myren, där promenerar vi inte :-) 

Lilla sandsjön. 

Esme, en 14 månaders gammal Golden Retriver

som gillar att bada. 

Ljungen har börjat blomma. 

Här har bävern fällt en björk. 

Dom måste ha vassa tänder! 

Här är en till med vassa tänder.

Det fick bli en eftermiddagspromenad också i fina skogen och skönt väder. 
Jag har hållit mig på någorlunda plant underlag idag så det har funkat relativt bra med knä och fötter. Skönt.   

Lövträdsskog!

Barrträdsskog!

Lika fint vilket som, tycker jag. 

Ängsvädd och humla. 

Och så äntligen en solnedgång. 

Det har ju såklart varit solnedgångar de andra dagarna också bara ingen synlig sol. 

Det känns bra att vara här så jag tror jag tummar på gästfriheten ett par dagar till. 

Puss och kram

1 kommentar:

Eva sa...

Tumma på! Det tummar vi på.
Så kul att ha dig här.
Kram från kusin Eva