måndag 27 augusti 2018

Tankar om min roadtrip!

Att summera mina fyra veckor är nästan omöjligt. 
Jag är så himla nöjd och tacksam att allt har gått bra, inget strul med något. Det jag kan säga är att det verkligen har gett mig lust att göra det igen. Trots att jag sett så mycket så finns det massor som jag inte sett och upplevt. 

Jag sa innan resan att Lofoten och nord Norge är en sådan plats som man besöker "once in a lifetime". Ett ganska korkat uttalande, för har man en gång varit där vill man dit igen. Och nästa gång hoppas jag på bättre väder. Jag har sett vyer som förstummar men tyvärr inte kunnat förmedla dom rättvist till er. Men det är bara för er att åka dit och se med egna ögon :-) 
Jag har inte heller sett tillräckligt av fjällen så det är bara att invänta nästa sommar. 
Vilket otroligt vackert land vi har!

Jag har plockat ut några favoritkort, det är kanske inte de bästa korten men för mig känns dom speciella. 

I Storuman när regnet öste ner och åskan mullrade. 
Hur konstigt det än låter så är det ganska mysigt att sitta i tältet och läsa då. 

Lapporten!
Det måste vara ett av Sveriges mest exotiska motiv. 

Spetsen på Lofoten. 

På ön Senja i Norge. 

Vilda vackra häftiga Storforsen. 

Vid tretiden, innan soluppgång men ändå tillräckligt med ljus för att ge effekt i vattnet. 
Ibland är det bra att gå på toa på natten :-) 

Solnedgång i Lofttjärn. 

Lugn och stillhet. 

Jag är som sagt så nöjd med min resa. En bonus som jag inte räknat med är att jag endast fick tre myggbett på hela resan. Knott klara jag mig också ganska bra ifrån utom en natt när dom lyckats knapra på mitt ena öra så det kändes som om det var dubbelt så stort. Vilket det naturligtvis inte var. 

Jag körde sammanlagt 588 mil, tankade för 4600 kr och campade för 3500 kr. Campingkostnaden hade blivit ca 1000 kr till om jag inte bott gratis hos generösa kusin Eva i en vecka. Lägger man därtill knappt 2000 kr på mat och övrigt så blir det 10.000 kr på 4 veckors underbar semester. 
Jämför det med en vecka på Kanarieöarna. 
Dumt Marie, det går inte ens att jämföra. 

Jag ska göra mitt bästa för att hålla bloggen igång, men det kommer inte att bli dagliga uppdateringar. "Så spännande är inte mitt liv" men någon gång i veckan förhoppningsvis. 

Tack till alla er som följt med mig på färden. 

Vi hörs när vi råkas!

Puss och kram




Inga kommentarer: