lördag 4 augusti 2018

Lofoten!

Ja så är jag då äntligen på den där hett efterlängtade Lofoten. 
38 mil blev det idag för att nå min destination Ramberg och Skagens Camping som ligger nästan ute på spetsen i klon. Det går att köra 3 mil till och det tänkte jag nog göra i morgon. 
Min plan är att stanna här ett par nätter. Men inget är huggit i sten så det går alltid att planera om. 

Nåja först lite om dagens körning. 

Solen ville verkligen kämpa sig igenom det tjocka molntäcket. 
Hurvida den lyckades i Björkliden har jag ingen aning om. 

Jag fick en ganska cool bild av den berömda Lapporten. 
Kul att faktiskt ha den på bild. 

Sista bilden innan jag lämnar Sverige för några dagar. 

Hej Norge!
Vill ni se mitt pass?
Nähä inte det!
 Vilken tur för jag har inget med mig 😱

Solen var på väg att lysa igenom molnen. 
Tror ni att det fanns någonstans att stanna då?
Nix inte en endaste p-ficka inom synhåll. Jag kollar i backspegeln, ingen bakom mig. Jag saktar ner och sätter samtidigt igång kameran. Stannar och knäpper en bild genom rutan och kör igen. Tja vad gör man inte för att få en bild till bloggen. 

Det regnade från och till hela dagen, mest till om jag ska vara ärlig. 

Där på andra sidan fjorden körde jag för en kvart sedan.

Uppehåll i regnet. 
Lunchdags!
Vis av erfarenhet så sträcker jag på benen först innan jag käkar. Smart drag för innan jag ens sagt uppehållsväder så börjar det igen. 
Lunch i bilen (knäckemacka)

Det var sista bilden från dagens körning. 
Även om jag inte visat det så ta mig på mitt ord. Det är otroligt fint hela vägen, jag hoppas på något bättre väder på tillbakavägen så att jag verkligen kan få visa er hur vackert det är. 

Även idag hade jag tur när jag reste tältet. Uppehåll i kvart och jag kunde slå upp det. In med allt som ska vara i tältet och sen kunde jag bädda i lugn och ro när nästa skur kom. I nästa uppehåll lagade jag snabbt till något att äta och hann precis få det klart innan nästa skur kom. I pausen därefter sprang jag till servicehuset och diskade, sen tog en mycket skön dusch som kostade 25 kr för 6 minuter. 

 Nu sitter jag i tältet och bloggar och lyssnar på regnet som slår mot tältduken. 
Hoppas hoppas på lite mer uppehåll i morgon och kanske lite klarare väder. 
Törs man be om mer än 12 grader. 
Men det blir som det blir. 


Puss och kram





Inga kommentarer: