måndag 15 oktober 2012

29.867 !

29.867. Så många steg var en av mina vanliga rundor. Jag blev lite nyfiken på hur många steg man faktiskt tar på en vanlig 10-12 km 1.5 tim promenad. Så jag köpte en stegräknare för att kolla. När jag bara kollat bruksanvisningen kommer jag att kunna se kaloriförbrukning, sträcka, tiden, kunna ställa in alarm, ha den som tidtagarur och säkert nåt mer :-) jo klocka och datum fanns visst oxå.

Idag har det varit sådär underbart väder igen så då gäller det att passa på att va ute, enl. väderprognosen ska det regna resten av veckan. Det kan bli spännande på torsdag när jag ska cykla till mitt jobb.

Just det ni såg rätt. På torsdag börjar jag jobba, Jeni (managern) ringde idag, efter sin semester, och frågade om jag fortfarande var intresserad av jobbet. You bet I am. Javisst är jag det, svarar jag ju såklart. Så vi bestämde att jag skulle börja på torsdag. Så det betyder några dagars ledighet till :-) Det har varit så skönt att va ledig och fast att jag inte jobbat på 1,5 månad så känns det inte som att jag har varit ledig så länge. Fast det är klart, jag har ju haft att göra med först flytt från Sverige och sen flytt i Skottland. Fortfarande har jag ganska mycket pappersarbete och telefonsamtal för Corpus räkning att hålla på med så det tar ju oxå lite av min tid. Installation och sen jobbletande och jobbletandet har nog varit det minst jobbiga haha. Nåja, det ska bli så kul att börja arbeta och när jag vet att det blir inga 70 timmarsveckor mer så känns det som att jag fortsätter att va ledig.


Fördelen med att gå så mycket är att jag kan välja att köpa en IRNBRU då och då.
Idag valde jag att köpa en påse chips oxå, fast det kunde jag valt bort för det var ingen hit.


Våra svanar i kanalen gillade oxå det fina vädret.
Mamma, pappa, och två barn. Fast dom är nog mer tonåringar nu skulle jag tro.


Några härliga höstträd får oxå va med på bild tycker jag.


Halva trädet rött och halva grönt. Konstigt men sant.


Ena trädet gult och det andra grönt.
Visst är hösten härlig!

1 kommentar:

BeA@Ett ord... sa...

ÅÅåå mera bilder vill jag se!!
Så underbart det låter!
Ha en toppen tur när du väl cyklar till jobbet!
Kram BeA