söndag 14 oktober 2012

Recension!

Recension är kanske till att ta i men det är nog bäst att jag säger vad jag tyckte om Danielle Steel boken som jag har läst innan jag glömt vad den handlade om :-)

Happy Birthday - Danielle Steel

Boken handlar om Valerie, hennes dotter April och en Jack.

Valerie är en mycket välkänd TV-profil som gör TV-shower om bl.a. hur man bäst organiserar bröllop och andra stora festligheter.
April är en framgångsrik krögare med en restaurang som serverar både gourmet mat och husmanskost.
Jack är ett f.d. amerikanskfotbollsspelar proffs, jobbar som sportkommentater på samma TV bolag som Valerie jobbar för.

Deras stora gemensamma nämnare är att dom fyller år samma dag Valerie 60 år, April 30 år och Jack 50 år och alla tre har en otrolig åldersnojja. Halva boken handlar om hur otroligt jobbigt dom har det alla tre för att dom börjar bli till "åren". Resten av boken handlar om kärlek och är fullständigt förutsägbar. Det enda som faktiskt inte gick att förutse var en terror attack på TV-huset. Men vem som räddar livet på vem kom inte som en överarskning.

Summa sumarum:
Om boken varit på svenska hade jag inte läst färdigt den. Att jag läste ut den berodde endast på att det är nyttigt att öva på engelskan, men samtidigt insåg jag att jag klarar nog av att läsa lite mer givande böcker.

Nej, jag kan inte rekomendera boken om man inte är otroligt förtjust i Danielle Steele. men det hade vatt kul om nån av er hade läst den och talat om vad ni tycker.
Jag har ingen aning om vad den heter på svenska, men den verkar vara från 2011 så den är hyffsat ny.

Inga kommentarer: