lördag 20 oktober 2012

Tut, tut här kommer Queen Henna!

Så har vi då varit ute på vår jungfru tur Queen Henna och jag! Vi passar fint tillsammans och turen gick hur bra som helst. Vi körde till mitt jobb för att träna, ja jag lämna Queen Henna på parkeringen för fast att hon är liten så kommer hon inte in genom dörrarna. Så hon fick chitchatta lite på parkeringen, jag tror hon hitta en vän i en blå polo som vi stod sidan om. Däremot gillade hon inte den turkosa SAAB cabriolen. Den var lite väl stöddig och högdragen.
Det är perfect för gymmet består av Tecnogym utrustning och den är jag ju bekant med. Så jag behövde inte känna mig som en nybörjare i gymmet :-) Två timmars härlig träning med en lång stretch efter var just vad jag behövde. Efter träningen ser jag fram emot en skön dusch och sen sitta en stund i relaxing rummet. Så där står jag i duschen och har just hällt schampo i håret. Då går brandlarmet och stället ska utrymmas omedelbart.
Va fan gör man då?
Ja det är bara att svepa handuken om sig, schamo i håret och låta sig ledas ut på parkeringen. Där står vi säkert 200 personer den ene ser konstigare ut än den andre. Några kommer från spa avdelningen, någon helt inkletad i lera, någon annan med en grön ansiktsmask i fejset. Massor med folk i handukar och vita badrockar, blandat med lunchgäster i kostym och finklänning och halvklädda personer med en strumpa på foten och en i handen. Ja det var verkligen en syn.
Som tur var var det falsklarm så vi kunde gå in igen efter en kvart. Alla var faktiskt vid gott mod och kunde skratta åt eländet.
Summa sumarum av det blev att det sket sig med relxing för alla var så uppskruvade så där var ett jäkla sorl och inte relaxande ett dugg.

Så vi ger oss av hemmåt vi är båda tomma på energi så det blir att köra till TESCO. Varmrökt lax för mig och petrol till Queen Henna. 40 liter bensin för £ 55 ca 600 kr och drygt 15 kr/litern. Bensinen är i alla fall inte billigare här, bara ölen och det har ju inte jag nån nytta av ;-)

Det blev ingen fotboll för mig idag för California spelade på bortaplan, nästan ända borta i Glasgow. Men det blev i alla fall 2-2 det har jag tagit reda på.

Inga kommentarer: