söndag 28 oktober 2012

Ekorrskogen!

Det va länge sedan jag va i ekorrskogen. Den heter egentligen Callendar Wood och är en superfin skog mitt i stan. Där är några olika runder att gå, jag valde den blå slingan som är 8 km. Sen har jag 3 km att gå dit och 3 km tillbaka så en lagom runda på 14 km och 17.548 steg blev det.



Det här härliga höstträdet sprang jag på när jag var på väg till skogen.


Bara så att ni inte tror att jag luras :-)


Sjön glittrar i solskenet.


Ja visst, den blåa slingan var det ju.
Bara att följa.


Idag gjorde inte ekorrskogen själ för sitt namn.
En liten rackare var allt jag fick syn på och han var inte speciellt sammarbetsvillig till kortgrafering.
Sist jag var här såg jag säkert 20-25 st.


Jag hoppas att ni alla är ute och njuter av detta fantastiska färgsprakande naturfenomen.
Ni har massor av det i Sverige oxå.
UT och NJUT!



Öppnade bokollon.


En järnek med sina härligt röda bär.

Jag vet att alla inte har möjlighet eller vill inte gå ut på långa promenader men snälla missa inte detta fantastiska som hösten bjuder på. Snart är löven på marken och om inte allt för länge så är marken vit. Ut, njut och samla energi, om så bara i egna trädgården eller stadsparken eller nån annanstans där det finns träd och buskar.



Inga kommentarer: