torsdag 4 oktober 2012

Jag behöver en cykel!

Kommer ni ihåg hotellet/spa/tränings stället som jag gick till i tisdags och lämna mitt CV? Det som det var "lite" längre till än jag trodde. Bra.
Dom ringde idag och undra om jag fortfarande sökte jobb.
- Javisst gör jag det, sa jag.
- Då skulle jag vilja träffa dig, säger tjejen i luren.
- Javisst. När då? undrar jag.
- Kan du på lördag kl.12?
- Ja, det går hur bra som helst. Vad är det för jobb du har i åtanke för mig? frågar jag henne. Det kan ju vara bra att vara lite förberedd på vad det är hon vill att jag ska göra.
- Ja, med tanke på vad där står i ditt CV så kan du göra det mesta på en träningsanläggning, säger hon och skrattar.
- Jo, erkänner jag, det kan jag ju.
- Jag hade tänkt mig lite reception, några gruppträningsklasser, visningar i gymmet m.m.
- Okej, det blir bra.
- Fint, säger hon. Ja du hittar väl hit?
- Jodå, jag har ju vatt där en gång, så om det är på samma ställe så hittar jag.
- Bra, då ses vi på lördag kl 12.
- Japp, det gör vi.

Alltså hur fräckt är inte det. Tänk om jag helt plötsligt behöver välja mellan jobben.
Ja ja, jag ska inte ta ut nåt i förskott. Men det här känns toppen.

Nu ska jag festa till lite tror jag. Först ska jag springa en runda och sen ska jag äta en stor skål popcorn och dricka en IRN BRU.
Imorgon ska jag leta cykel, innan simtestet som är halv fyra.
Mycket på gång nu :-)


Inga kommentarer: