fredag 5 oktober 2012

Fasen, det där var nära!

I morse var det sååååå nära att jag fick ett ryggskott. Jag ska inte ropa HEJ riktigt än men jag tror jag hejdade det denna gången. Det är aldrig lämpligt med ryggskott men nu är inget bra tillfälle. Så håll dig borta!!!!!!!
Jag har ju vatt och gjort simtestet idag. Det var riktigt kul. Så här gick det till:
Det var jag och en kille i 25-års åldern. Vi skulle först simma 100 meter på framsidan utan att vila. Man fick simma bröstsim eller crawl eller skifta om man ville det. Sen skulle vi simma 100 meter ryggsim. Efter det 25 meter på sidan och 25 meter på rygg med händerna i kors på bröstet. Sen skulle vi klara 50 meter under 1 min. Klara av att dyka ner på botten och hämta upp en ganska tung vikt. Sen var avslutningen att vi skulle simma på rygg och hålla den andres huvud ovanför vattenytan.

Vi började med 100 meter bröst/crawl. Jag startade med 2 längder bröst och 2 längder crawl. Killen ville säkert imponera så han startade i ett rasande crawl tempo vilket bara ledde till att han knappt orkade ta sig igenom de 100 metrarna. Sen var det ryggsim nästa, jag kan ju simma "riktig" ryggsim och det kunde inte killen så när jag var klar med mina längder hade han 1,5 längd kvar. Sen var det dax för sidsim och jag var ganska långt före honom igen. Efter det ryggsim med händerna på bröstet. men då hade den stackars killen så ont i sitt lår att han kunde inte fortsätta sitt test.
Alltså ska jag va helt ärlig så tror jag att han hade mest ont i sitt ego och självförtroende. Tror inte att han hade planerat att bli "utskåpad" av en 50-årig tant.

Nåväl, jag klarade testet hur enkelt som helst och fick böcker och övningsmaterial som jag ska läsa och göra tills nästa vecka igen. Måndagen den 15 oktober startar utbildningen, 5 dagar från 9-17 och sen "examen" på lördag morgon. Vi ska vara 5 st på utbildningen och dom andra fick sina böcker för 3 veckor sen så det är bara att börja plugga :-)


Ja då vet jag i alla fall vad jag ska lägga min tid på de närmsta veckorna.

Men imorgon är det ny intervju, spännande att se vad det innebär. Sen är det fotboll på eftermiddagen. Go Califonia Go!

Inga kommentarer: