tisdag 16 oktober 2012

För bra för att vara sant!

Jag tyckte nog att det var lite väl mycket. Jag kände att något var fel att det var något som inte stämde. Ja det var helt enkelt för bra för att vara sant.

14.000 - 15.000 hade vatt en bättre siffra för gårdagen. Konstigt att ingen protesterade mot mitt påstående.

Vad tusan pratar hon om nu då?

Antal steg så klart, igår skrev jag att jag gått tjugotusennågonting steg på min runda. Det kan omöjlig ha stämt eftersom jag gick en runda på 8 km idag och då kom jag bara upp i 10.138 steg, det tog mig 1 timme och 20 min och jag gjorde av med 413 kcal. Återigen har jag fått bevisat för mig att "läs bruksanvisningen innan produkten används"
Men hur svårt kan det vara att använda en stegräknare? Uppenbarligen inte helt enkelt.
Att det tog så lång tid kommer ni att förstå när jag visar er bilderna från rundan.
Stilla flyter kanalen i höstfärger.


Träden speglar sig i kanalen. Otroligt effektfullt och vackert.


Så följer jag stigen rakt in i urskogen.


Urskogen!


Efter urskogen kom jag fram till träsket.
I vattnet där simmade en ensam svan, den gled fram så där majestätiskt som bara svanar kan göra. När jag står där och njuter av stillheten, solen och hösten kommer det ett högt fågelläte och en häger flaxar upp ett par meter ifrån mig. Jag tar ett stort kliv bakåt och håller på att trilla baklänges ner i träsket på andra sidan. Jäklar vad rädd jag blev, en häger är hur stor som helst på en meters avstånd.


Efter träsket börjar skogen ta slut och snart är jag ute igen.
Så klarade jag både urskogstroll och träsktroll men var nära att åka dit på en häger.

Så helt plötsligt står där två stycken jätte tujor (eller hur fasen det nu stavas) tyvärr syns det inte riktigt på bilden hur stora dom är. Men dom är höga.


Ifall nu någon inte riktigt tror på att det var tuja (eller hur fasen det nu stavas) så tog jag en närbild för att utesluta alla eventuella spekulationer.


Ute på landet kan man hitta dessa skönheter.
En helt vanlig klöverblomma kan vara hur vacker som helst.


Ett annat exemplar med dekorativa vattendroppar.

Efter mitt "nästan"snedsteg med hägern kom jag att tänka på ett av mina enormt kloka talesätt.
"När man är ute på djupt vatten gör man klokast i att simma"

Nu behövde jag ju inte det som tur var, men vid sådana tillfälle behöver man komma ihåg vad man ska göra ifall man behöver göra det.

Solklart eller hur?

Inga kommentarer: