fredag 19 oktober 2012

En händelserik dag!

Phu, jag har har träningsvärk i hjärnan. Jag ska låta den göra en sista ansträngning genom att skriva i bloggen sen är det vila som gäller :-)

Två stora händelser har jag att rapportera om ikväll!

1. Min första dag på jobbet.
2. Jag har köpt en bil.

En Audi TT 2009 års modell. En riktig skönhet. Jag ska kalla henne Black Lady :-)
Hon är så skön att köra ligger som en platta på vägen och 0-100 på 4 sek.



Så var det ju jobbet. Det började med att jag gick vilse i alla gångar och korridorer. Som tur va stötte jag på vaktmästare Jim så han visade mig rätta vägen. Sen fick jag börja med att gå till tvättavdelningen och hämta handukar som skulle vikas. Skönt att starta med en arbetsuppgift som jag är riktigt bekväm med :-) Eftersom där är en pool så ska det tas pooltest varannan timme, efter att jag vatt med två gånger fick jag göra ett själv på eftermiddagen, det gick bra. Det är två olika klortestvärde som ska tas och ett pH värde. Jag har tagit emot medlemmar när dom kommit, alla får en handuk och en nyckel till ett skåp mot att dom lämnar in sitt medlemskort. När dom är färdiga lägger dom handuken i tvätten och lämnar nyckeln, så får dom tillbaka sitt medlemskort. Kanske lite tung grott men det är så det funkar här.

Jag var oxå med och kolla vid en konsultation och visning av gymutrustningen. Annars har jag mest observerat och noterat och lyssnat. Jag hoppas att det dröjer några veckor till innan jag behöver svara i telefonen. På telefonen är det nästan uteslutande spabokningar eller förfrågan om de olika behandlingarna. Så där är massor att lära innan jag har koll på det, plus att det är svårt att förstå vad folk säger i telefon. Jag får väl se till att jag blir oumbärlig i gymmet så jag slipper det :-) Som anställd tränar man fritt och det är toppen, och eftersom jag i nuläget inte kör någon gruppträning så kan jag träna för min egen del. Så imorgon ska jag ta min nya bil och köra till jobbet och testa utrustningen.

Hur har era tankar gått medan ni läst dagens inlägg? Kanske något i stil med:

Hur tusan har hon råd med en sån bil?
Har det slagit alldeles slint för henne?
Konstigt val av bil för en som inte bryr sig det minsta om bilar?
Knepigt att välja en svart bil, när röd bil är favoriten?

Har ni verkligen kunnat ta in något om jobb snacket eller har funderingarna hela tiden kommit tillbaka till bilen?

Jag hoppas verkligen att jag gjort er fundersamma för det var meningen
och att jag kan säga "got you"
Trodde ni verkligen på Audi TT för Marie?




Så här ser hon ut Queen Henna.
Queen Henna är en Fiat Punto 2003 års modell. Hon är jättesöt och röd :-)
Jag har aldrig kört en Fiat förut än mindre ägt en. Men jag hoppas att vi ska trivas tillsammans, det var kärlek vid första ögonkastet så det ska nog bli bra.


Och som grädde på vattemelonen har jag pratat med ängel H två timmar i kväll på Skype. Skype är verkligen bra, känns som att man sitter och snackar vid köksbordet tillsammans. Slipper hålla i luren och bli svettig i örat och dessutom är det gratis.Tack för det Skype.

5 kommentarer:

Nenny sa...

Haha. Har du tröttnat på cykeln redan då...
Tycker du skulle köpt den svarta bilen. Bara för att liksom... ;)

Skype är bästa uppfinningen sen skivat bröd. Lägg till ett trådlöst headset också så kan man gå runt i rummet också när man pratar. Eller laga mat samtidigt som man pratar.

Du verkar trivas. Det är bra!!
Kram

BeA@Ett ord... sa...

Hahahahah... Det inlägget var bra!! Du fick mig att skratta!! Tack för det för det behövde jag!!!
Hoppas du har det bra.. men det verkar du!!!
En fin lördag önskar jag dig!
Kram BeA

Anonym sa...

Fiat = Fungerar Inte Alltid Tyvärr.. Good luck ;)
Nä men vad besviken jag blev, trodde verkligen du fått rena rama dåndimpen. Audi TT kändes så fel så det kunde blivit riktigt spännand

Anonym sa...

Som vanligt klabbar det.. Hamnar du i telefonen på jobbet får du väl be alla dina sverigevänner rina och blockera så inte skottarna kommer fram. Smidigt ;) /Tess

Anonym sa...

Som jag skrattade när jag förstod lureriet med bilen. Klockrent haha
Många kramar/M