onsdag 10 oktober 2012

5 dagar i rad!

Ja, ja, ja jag vet att jag tjatar, men är det nåt som brukar intressera svenskar så är det ju vädret, så jag skriver om det bara för er skull ;-) Sol, vindstilla och 10 grader. Härliga höst!

I denna fina byggnad ligger biblioteket.


Idag har jag vatt på biblioteket och skaffat mig ett lånekort. Egentligen var jag där igår och försökte men då räckte det inte med att jag hade med mig mitt pass utan jag behövde ett bevis på att jag bor någonstans. Så jag traskade dit idag igen med mitt pass och en räkning på vatten, sophämtning m.m. från kommunen. Det borde väl funka kan man tycka.
Jodå det funkade så bra att dom kollade inte ens på varken pass eller räkningen, olika regler beroende på vem man pratar med. Strunt samma jag fick mitt lånekort.


Här är det!!!!

Det var bara att börja leta bland hyllor och rum för att se om något intressant gick att finna.
Jag hittade massor men bestämde mig för en ljudbok och en vanlig bok.



Jag fattar verkligen inte varför den här bilden blev på fel håll.
Ja, ja, större konstigheter har hänt.
Jag lånade en bok av Rosie Goodwin  The boy from nowhere.
In care at four. A runaway at six. On the streets at fifteen.
For some kids, there's no hope.
och en ljudbok av Marian Keyes. Further under the duvet.
Jag har läst färdigt Danielle Steel boken som jag köpte, det kommer en recention på den när jag inte har nåt annat att skriva om. Vilket kan betyda att det kan ta tid ;-)


Jag har köpt mig en DVD spelare.
 Helt ärligt tror jag aldrig att jag har haft en egen.
Men nu har jag och nu ska jag göra nåt annat som inte heller hör till vanligheterna hos Marie.
Maraton tittning...fast bara om jag gillar Boxen :-)
Jag har inte sett American Pie filmerna och det är tydligen enligt vissa en stor brist på allmänbildning, och vem vill va icke allmänbildad. 


So here I go!


1 kommentar:

Anonym sa...

Nu har jag äntligen hittat hit! Hoppas att både du och Frida har det bra därborta och att ni faktiskt saknar oss i Skåne lite. Sportlife är långtifrån Corpus, sorry men måste verkligen säga det.

/ Louise Mejer Nilsson