tisdag 23 oktober 2012

Bilköer!

Som fd. Klippanbo är jag i stort sett ovan vid bilköer. Jag har nästan alltid jobbat i Klippan och har sällan behövt uppleva det där med bilköer. Mellan 7-9 och 15-17 är där köer som fasen. Men som tur är bor jag numera i rondellernas land och Sottarna är riktigt bra på rondellkörning. Så det flyter ganska bra ändå. Och det där med blixtlåsprimcipen är dom experter på, alla tar hänsyn och man hjälps åt. Det enda kneiga är att dom envisas med att köra på vänster sida :-) Faktum är att det går förvånansvärt bra att köra, man kommer otroligt snabbt in i det.

På tal om att komma in i, jag börjar komma in en del arbetsuppgifter redan. T.ex. tvätta handukar, torktumla handukar och vika handukar haha. Det funkar oxå för det mesta bra med kontakten med medlemmarna när dom kommer och går. Men jag önskar att fler heter Scott, Roberts, Smith, Morrison eller någor annat tydligt, jag har lite svårt med Gallander, Howie, Ackart, Carwin där man inte helt tydligt hör vad namnet böjar på för bokstav. Jag har haft min första visning i gymmet och det gick hur bra som helst, men det kan jag ju på mina fem :-).

I morgon ska jag och chefen Jeni och en kille Callum ( som ska jobba tillsammans med mig med gruppträningen ) ha ett möte om just utveckling av gruppträningen. Det ska bli så spännande och närmare få höra vad dom är beredda att satsa. Jag och Callum har pratat ihop oss lite, så att vi är på samma spår.

I morgon börjar jag kl 16 och hoppas på uppehåll på förmiddag så jag kan ta en runda och rensa hjärnan. Den stackarn har sån träningsvärk och idag har jag inte hunnit vara ute. Inta bra!

Inga kommentarer: