onsdag 3 oktober 2012

Onsdag!

Vad passar bättre en onsdag än en långpromenad med sällskap. Jag och ängel F bestämde att vi skulle ta en runda tillsammans i det fina vädret.
- Jag vet en fin runda som tar ca en timme, säger ängel F.
- Det blir bra, svarar jag och knyter på mig skorna.
Vi ger oss iväg och solen skiner på oss.

Det mesta är fortfarande grönt, hösten har inte riktigt fått fäste.


Vi passerade genom en gammal kyrkogård.
Skönt att mor lärde mig redan som liten att:
Marie, du behöver inte vara rädd på en kyrkogård för det ena spöket tar inte det andra.
Känns tryggt att veta :-) och mor har ju alltid rätt.


En vy från kullen.


Självklart måste det finnas med en kanalbild.


Och en bild på en gammal fin stenbro är aldrig fel.


Så avslutar vi med en bild på ängel F, med stadiga steg på hängbron.
Usch vad jag inte gillar hängbroar, jag blir halvt åksjuk på sådana.


Det blev en bra runda fast en "aning" längre än vad F sa. En timme och 50 min. Kan bero på att stigen var avstängd på några ställen så vi fick gå en annan väg. GPS i mobilen är inte fel :-) Kanske det borde va en anledning för mig att skaffa en sån telefon.
No, I think I'll stay with my little black. 

Inga kommentarer: