torsdag 18 oktober 2012

Första dan!

Ja här är den!
Tänkte att det var bäst att klara av den först så ni inte skrollar ner och förbi allt annat otroligt viktigt och kanske missar något upplysande, utbildande eller annat trams :-)
Visst är den ful, MEN, den går att cykla på. 15 växlar, och jag har inte provat hälften ens.
Jaja, den tog mig fram och tillbaka till jobbet och jag blev inte det minsta våt (vilket i och för sig inte var cykelns förtjänst)
Berodde nog mest på att det inte regnade.

Jag var på jobbet mellan 10-12 idag och det var inte speciellt betungande. En massa papper som skulle läsas och sedan undertecknas på heder och samvete att man fattat vad där stod. Jag tror att jag fattade det mesta faktiskt, det handlade om hygien, uppförande, nyckel och korthantering, pengahantering, frisyrkod, piercing och tatueringskod. Sunt förnuft helt enkelt.
Jag fick tider för 2 veckor framåt och det blev mer än 20 timmar båda veckorna 27 tim och 25 tim. bara att hoppas att det blir minst så framöver oxå, inte bara i inlärningsperioden. Jag fick min "uniform" med. Svarta byxor och svart pikétröja. Skönt med arbetskläder för då behöver man inte tänka på om man är rätt klädd.



Snyggt va!

Jag använder läsglasögon när jag läser och när jag sitter vid min lilla dator, men jag har inte riktigt kommit in i att bära dom med mig överallt. Den bristen blev otroligt tydlig när jag skulle läsa och skriva på alla papper idag. Så det var bara att gå iväg och skaffa ett extra par som jag kan ha med mig alltid i min jobbeväska.
Var går man då?
Jo, då traskar man in till stan och går på Poundland. Poundland är en butik där i stort sett allt kostar £1 eller möjligtvis tre för £1.

Så ett par läsglasögon, ett glasögonfodral och en burk Nutella för £3 är inte fy skam :-)



1 kommentar:

BeA@Ett ord... sa...

Wiiiieeeee Nutella är sååå jääkla gott!!!!
I lööv it!
Kramen Damen!