söndag 7 oktober 2012

Ochal Hills!

Jag hade planerat att ge er all info om det där huset och mina jobbvalmöjligheter i dag. MEN så blir det inte, ni får ge er till tåls till i morgon :-) Idag har jag nämnligen nått helt annat att visa er.
OCHAL HILLS, det är bergen som ligger närmast där jag bor. Det tar ca 25 min med bil dit. Jag tog  150 bilder och jag har sorterat hårt bland dom som skulle visas här. Egentligen skulle jag vilja visa er alla bilderna, men det skulle ta mig 5-6 timmar att ladda upp och skriva så ni får bara ett trettiotal att njuta av ;-) Jag hade mycket trevligt sällskap av ängel F och skotte S.

Japp ni ser bergen framför er, det är dit vi ska.


Dagen guide ängel F pekar med självsäkert pekfinger ut var vi ska gå.


Sol ljuset som silar ner mellan träden.


En härligt forsande bäck.


Ett jordskred, det ser inte mycket ut för världen, men det var rejält.
Hade rivit med sig en stor del av sidan.


När vi har kommit upp till slottet har vi kommit knappt halvvägs.


Sådana här skyltar satt på massor av ställe t.ex på tillverkade broar och trappor.
Ja och vem kan låta bli att älska det här vackra landet?


Som den här bron t.ex.


och den här trappan nerför


och den här trappan som F & S är på väg uppför.
Lägg märke till vattenfallet i bakgrunden.


ett annat vattenfall


och ytterligare ett.


Flugsvampar är så vackra!


Fast att jag inte hade M med mig såg jag den här samlingen.
Ja, jag vet det är inga kantareller men det är svamp.


Uppe vid slottet.
Alltså halvvägs till toppen.



En mäktig ek framför slottet.



Inne på borggården.


och i sprickorna mellan stenarna växer ormbunkar.



Så här ser det ut halvvägs,


och det är dit vi ska.


Ja en bit från slottet har vi kommit.


Dalgång mellan topparna.


En annan topp.


På väg upp möter vi en löpare som kommer i full fart springande nerför berget.
Jag och ängel F tittar frågande på skotte S, då berättar han att dom faktiskt har ett lopp där man springer upp på toppen och rundar en stenhög och sen springer ner igen.
Crazy eller hur?


Här är den.......stenhögen att runda.


Yeah...Uppe på toppen av vårt berg.
Nästa gång blir det en av dom andra topparn, som ni ser finns där några att välja på.


På väg ner igen.


På en av sluttningarn ligger en golfbana.


Stigen tillbaka genom skogen, otroligt vackert.


En krokig ek.


En ängel i solskenet.


Man säger ju att gräset inte är grönare på andra sidan.
Men jag vill nog påstå att det är det, i alla fall känns det så.

Drygt två timmar tog det att besegra berget och njuta av vyerna. Det blir definitivt fler besök där, många toppar att klättra uppför och dalgångar att följa. 


1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skoj att du fått upp ögonen för svamparna :-D /M