tisdag 2 oktober 2012

Haha...coolt!

Jag var ju kallad på en jobbintervju  med simtest idag. När dom ringde igår reflektera jag inte så mycket över variftån dom ringde utan jag fick adress och klockslag som jag skulle vara där. Men under dan idag började jag att fundera mer och mer på det. Jag har sökt två jobb i Grangemouth på en kommunal anläggning, men den som ringde igår ville att jag skulle komma till Camelon till deras kommunala anläggning där.
Tilläggas bör att både Grangemouth och Camelon ligger i Falkirk kommun fast ytterligheter på vars ett håll.
Ja ja, tänkte jag, det är kanske i Camelon den finns som är ansvarig för personalen. Så jag traskar dit och får träffa en trevlig tjej i min ålder. Hon ställer lite frågor och sen ber hon mig berätta vad jag sysslat med innan. Hmm, det borde väl stå i ansökan kan man tycka, lite påläst bör man väl va, tänker jag. Men sen berättar jag vad jag gjort, om Corpus, om att jag är massör, instruktör m.m. Jaha, säger hon, varför har du sökt detta jobbet då? Har du arbetat som badvakt? Har du arbetat i en simhall? Nä, svarar jag sanningsenligt, det har jag inte och tillägger. Exakt vad är det för ett jobb vi pratar om?
Hon ler och säger, det är ett badvaktsjobb, lite städning, plocka fram och undan idrottsutrustningar i våra hallar men mest badvakt. Jag skrattar och säger att ett sånt jobb har jag inte sökt, för det är jag inte kvalificerad till. Jag har sökt jobb i träningsbranchen för där är jag definitivt kvalificerad.
Jag ger henne mitt CV och inser nu att hon har faktiskt ingen aning om vem jag är hon har bara namn och mitt telefonnr. Hon tar emot mitt CV och säger att hon ska vidarebefodra det till nån som har hand om den personalen, sen säger hon. Hur tusan kan jag ha ditt namn och telefonnr? Jag svarar, ingen aning.
Nåja, säger hon sen om du fortfarande är intresserad av att göra simtestet så är jag intresserad av att du gör det. Klarar du sen det och vill gå livräddarutbildningen och klarar den, så har du ett jobb. Simtestet är på fredag eftermiddag.
Så jäkla coolt att ev. få ett jobb man inte sökt :-)

Tidigare idag var jag på ett hotel/spa/träning som ligger en bit utanför Falkirk. Jag hade hört att dom sökte folk där och tänkte gå dit och lämna mitt CV. Jag kollade på kartan och uppskattade att det är nog en 4-5 km dit så jag kan nog gå dit. Lite fegt att ta bussen :-)
Jodå det gick att gå dit, MEN, det var nog lite längre än så (inte helt ovanligt att jag uppskattar en sträcka fel) Det tog mig 1 tim 15 min att gå dit, 1 min att lämna CV:t, 1 min att kissa och 1 tim 15 min att gå hem igen. Bara det gör att jag är värd jobbet tycker jag.

Fortsättning följer!

1 kommentar:

Nenny sa...

Hoppas du får jobbet du inte ens sökt. ;)
Haha. Arbetsförmedlingen släng dig i väggen...