fredag 26 oktober 2012

Hello!

Ja det är just det jag önskar man fick lov att svara i telefonen. Hello! Det hade vatt bra och betydligt enklare. Så här låter det när jag svarar: Good Morning ( afternoon, evning ) Vital Helth and Wellbeing This is Marie speaking. How can I help? Flyter inte direrkt i munnen, i synnerhet som det inte ska ta en halv dag att säga det och att det inte får låta som om man läser upp det.
Men jag övar flitigt och nu kan jag till och med koppla vidare bokningar till spaavdelningen :-)

Det funkar bra på jobbet och jag tror att jag kommer att trivas, men ibland är det faktiskt "lite" jobbigt att va anställd och inte få lov att bestämma. Ibland blir jag jättefrustrerad för att dom är oorganiserade, icke strukturerade och inte speciellt effektiva. Men det är bara att vänja sig, jag försöker göra små trevare ( väldigt försiktigt ) för att kolla mottagligheten för ideér.
Sen å andra sidan så om dom varit mer organiserade, strukturerade och effektiva hade dom inte behövt så mycket personal och då hade ju inte jag fått nåt jobb. Så jag ska nog inte trycka på för mycket :-)

Idag har jag bara jobbat mellan 6-12.30 så eftermiddagen tillbringades då såklart ute. Jag tog träsk och skogs rundan och upptäckte till min förtjusning att det var lågvatten.

Den här bilden har ni sett förrut.
Men det är för att ni ska kunna få en hint om lågvattnet.



Inte riktigt samma vinkel, men ändå jämförbart.


Fynd i leran. Det som göms i flod kommer fram i ebb.



Den luckan är svår att komma åt dygnet om ;-)



Ytterligare ett exempel på tidvattnet.
Det syns kanske inte på bilden men det är ca 3 meters skillnad.



Härliga höst, med massor av löv.



Ochal Hills i solljuset. Så himla fina.

I morgon är det jobb 16-22.30 sen ledig söndag och måndag.



Inga kommentarer: