tisdag 9 oktober 2012

4 dagar i rad!

Alltså det är helt otroligt, sol och blå himmel, ingen vind och 10 grader varmt idag oxå. Jag njuter i fulla drag och är ute nästan hela tiden och går och går och går. Jag passar på för snart är det tid att börja jobba och då vet jag ju inte när jag är ledig igen ;-) Dessutom tror jag det är bra för min förkylning att va ute mycket för den känns redan bättre.

Jag har bestämt mig!

Idag gick jag till Mariner Centre i Camelon och lämnade tillbaka böckerna för Livräddarutbildningen. Jag fick tag i kvinnan som intervjuade mig och talade om för henne att jag fått ett annat jobb. Hon frågade var och när jag sa det så sa hon att det var toppen för hon var rädd att jag skulle tycka jobbet som badvakt blev långtråkigt eftersom jag var överkvalificerad för det jobbet. Det låter som om jag skryter men det är verkligen så att dom tycker det. Hon önskade mig all lycka med mitt jobb och tyckte att jag gjort rätt val.
Så himla vänligt av henne, det hade hon ju inte alls behövt säga.

Så jag har alltså bestämt mig för att ta jobbet på Macdonalds Inchyra Hotel i Grangemouth. Det ska bli så spännande och se vad jag kan tillföra, förhoppningsvis en del. Jag har ingen aning om när jag ska börja för Jeni är på semester denna veckan så hon ska ringa mig på måndag och då ska jag delge henne mitt beslut. Så jag är i alla fall ledig denna veckan oxå.
Sen har jag efter moget övervägande bestämmt mig för att skaffa en bil, jag har insett att det går inte att cykla till jobbet varje dag eftersom det inte är något 8-17 jobb direkt. Börja kl 6 på morgonen nån dag och sluta 23 på kvällen nån annan dag. Vid dom tiderna är jag inte jättesugen på att cykla :-)
Bilar är ganska billiga här så jag ska nog kunna hitta nån "ta mig till jobbet" bil.

Jag kan knappt fatta att det gått så pass enkelt. Lämna CV på tisdagen, uppringd på torsdagen, intervju på lördagen och tackat ja tisdagen därpå. Coolt!

Jag vill oxå passa på att tacka alla som gett mig glada tillrop och stöttning.

1 kommentar:

Lisa Svärdh sa...

Stort Lycka till med jobbet! Det kommer att bli kanonbra för alla skottar som vill få bra träning:-)