måndag 1 oktober 2012

Jag har springit!

Jag har hur länge som helst velat börja springa igen, men det har hela tiden vatt lätt att skylla på att jag haft för många pass. Sen la jag av med springandet för ett antal år sedan för att jag fick ont i höfterna och har då oxå haft det som en ursäkt. Nu med en löptränare till sambo och inga pass som hindrar finns där inte fler ursäkter. Jo, en pytte liten detalj kom jag på. Jag har inga springekläder! Träningskläder har jag hur många som helst, men inga springekläder. Visst kan man springa i träningskläder men ska jag nu ut och springa så vill jag ha springekläder :-)
En av dom stora sportaffärerna har super rea så den lilla detaljen var lätt avhjälpt.


Skorna hade jag redan köpt i Sverige, så jag var ju TVUNGEN att ha en outfit som matcha skorna :-) Långarmad tröja och långa tights. Ifall det inte framgår av bilden, kan jag tala om att kläderna är svarta och cerise och skorna cerise. 
Kläderna kostade £ 19 alltså ca 210 kr. 
Shysst pris va? 

Nu var jag så klok att jag faktiskt tog det väldigt lugnt. Jag gick och sprang om varannat och fukuserade väldigt mycket på löptekniken när jag sprang. Kändes riktigt bra, så jag hoppas att det känns bra i morgon oxå när jag ska kliva ur sängen.

I morgon tisdag kan bli en riktigt bra dag. Dom ringde idag från ett av jobben som jag sökt och ville att jag skulle komma på en intervju och ett simtest i morgon kl. 19.00. Jag försöker att inte ha alltför stora förhoppningar, för egentligen kräver dom livräddarutbildning för jobbet. Men jag skrev att jag var en god simmare i ansökan och är villig att göra en livräddarutbildning om dom vill ha mig. Så nu blir det upp till bevis :-)
Spännade och kul att i alla fall få komma på intervju. 

Det är helt okej om någon känner för att hålla tummarna för mig.


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller verkligen tummarna för dig! /M